Bukefalos 25 år!

Vilken ålder är bäst att visa sin avkomma

Rotterö

Trådstartare
Jag visade mitt föl mån
När är egentligen bäst att visa fölen. Vilken ålder är bäst åringar. Jag funderar på att visa honom vid igen. :banana:

X

Xeline

Förra året på Finsta så gick ett föl fött i April (har jag för mig) etta och två kom en unge född i slutet på Juli. Så det är ganska olika !

Är det ett potentiellt hingstämne så kan du visa honom på rådgivande på hösten som 1.5, 2.5 och 3.5 åring. I övrigt vet jag inte om det finns vanliga visningar.

Rotterö

Trådstartare
3 månade stämmer inte på min
han var ioförsig 31/2 månader när vi visade honom. Han var då överbyggd bak. Fram har han inte vuxit så mycket än.

X

Xeline

Du kan nog kontakta din lokala varmblodsklubb och kolla vilka evenemang de har. Jag vet inte om det finns någon samlad information med alla utsällningar/visningar för alla föreningar.

Rotterö

Trådstartare
Det hade varit bra om de tog de i oldersordning. för att de växer så olika.
Men jag älskar min fölis trots poängen han är bäst

B

**BORTTAGEN**

jag visade mitt i augusti och min var då 1½ månad och därmed fölmönstringens minsting=) Jag ställde inte ut för att vinan utan nebart för att se om hästen var korrekt i benställningar och om inte kunna åtgärda det på en gång=) trots att han bara galopperade fick han in ett å annat travsteg å skrittsteg å fick till 8 på galoppen 7 på skritt å trav=)

Liknande trådar

Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
224
Avel Jag hade gärna visat mitt sto som jag tänker ta föl på. Tror att det är bra om någon som kan gångarter ordentligt bedömmer och inte bara...
Svar
8
· Visningar
1 488
  • Artikel
Hästnyheter Sebastian Thell gick bort i mars 2017. Kort därefter föddes ett föl som fick namnet Bästa Sebbe. Fölet växte upp, kom ut på banan och på...
Svar
0
· Visningar
116
Övr.Barn Min son som fyller åtta om någon månad har varit hos speciallärare och gjort tester i svenska och matematik. Idag hade vi återkoppling...
2
Svar
39
· Visningar
1 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2021, del 2
  • Jag vill veta mer om varg.
  • Vad gör vi? Del CXL

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna