Vilken ålder?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare _Diddl_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 732
Sv: Vilken ålder?

_diddl_ och Naggur; har en tjej på mitt stall som åkt till SM idag för att tävla i T2, F1 och speedpass. Hon är 12 år. Satt på en häst första gången när hon var 2 år och sedan ridit på ponny på ridskola. Fastnade för islänningar när hon var 10 år och ska tävla SM nu efter 2 års islandshästridning.... Underbarn? Ja, ibland undrar man ju....
/Galsi som siktar på öppen klass inom 10 år eller nåt :crazy:

Jag började tävla min häst när han var 7 år, de flesta jag känner börjar väl när de är 6-7 ungefär.
Ganska bra ålder tycker jag.
:smirk: :smirk: :smirk: :smirk:

galsi skrev:
_diddl_ och Naggur; har en tjej på mitt stall som åkt till SM idag för att tävla i T2, F1 och speedpass. Hon är 12 år. Satt på en häst första gången när hon var 2 år och sedan ridit på ponny på ridskola. Fastnade för islänningar när hon var 10 år och ska tävla SM nu efter 2 års islandshästridning.... Underbarn? Ja, ibland undrar man ju....
/Galsi som siktar på öppen klass inom 10 år eller nåt :crazy:

Tror jag vet vem det är.
Hon rider möjligtvis inte Carina Jylebäcks gamla Thor ?

Michis skrev:
Tror jag vet vem det är.
Hon rider möjligtvis inte Carina Jylebäcks gamla Thor ?

Jo, det gör hon. Nicolina är rätt duktig, hon tränade också för Johanna i vintras samtidigt som mig och Svalur.:smirk: :)

jaha! då blir vi grannar snart=)

För visst ha nicolina thor på häringe?=)

Jag flyttar in i lilla stallet i katarinas del 1/8=)

trodde hon var äldre faktiskt. Men okej. då är hon ett underbarn då=)

Nä kan dte verkligen stämma?
Om man är under 12 och vill tävla/kvala till SM så borde det väl inte finnas något hinder, bara det att man får tävla mot juniorerna då?

Liknande trådar

Islandshäst Varför är det så fel i islandshästvärlden att rida långturer? Jag har startat några clear round i distanritt och får höra av... 2
Svar
30
· Visningar
1 482
Senast: Badger
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
956
Senast: fio
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
966
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?