Vilken blandning....

Armani__

Trådstartare
Stötte ihop med en gammal klasskompis igår i affären, trevligt värre :D

Han sade att han skulle få hem en liten valp på lördag, nej med vad skoj sade jag och sambon, vår väntar ute i bilen, haha..

Jag frågade såklart vad det var för en liten knodd, en blandras svarade han. Okej viklke raser frågade jag (nyfiken som man är :angel:) schäfer, rottweiler, amstaff och pittbull. Okeeeej var ungefärmin reaktion, tror jag svarade något i stil med att "det var ingen dålig blandning :smirk:".

Frågan är, hur tänker uppfödare till denna blandning??
Och hur tänker köpare till hundarna??
Känns inte som att någon av parterna tänker över huvud taget.. Vill iallafall inte stöta ihop med honom och hunden på min och valpens promenader, tack..

Sv: Vilken blandning....

Vill iallafall inte stöta ihop med honom och hunden på min och valpens promenader, tack..

Varför inte då?
Han kanske kommer få sån bra pli på hunden som många andra hundägare drömmer om..

Senast ändrad av en moderator:

även om raserna kan vara olika "hårda" och avlade till olika syften, så är en toypudel med en dålig ägare värre än en pitbull med en vettig ägare...

även om raserna kan vara olika "hårda" och avlade till olika syften, så är en toypudel med en dålig ägare värre än en pitbull med en vettig ägare...

Denne kille har aldrig haft en hund i hela sitt liv, kommer från struliga hemförhållande, och skaffar denna hund, ENBART för att passa in i grabbgänget. Han är en sådan kille som försöker vara häftig, men som jämt misslyckas med den biten, eftersom han är för mesig och för snäll, mycket charmig, men ingen hundmänniska.. Jag kan lova att han inte är rätt man för denna hund, och som första-hund är nog inte denna blandning så passande, eller vad säger ni?

Varför inte då?
Han kanske kommer få sån bra pli på hunden som många andra hundägare drömmer om..

Ja, hade det varis så väl, och jag önskar av hela mitt hjärta att jag har fel i mina åsikter, denna gång, om denna hund och denne ägare..

då är det synd om den hunden... tyvärr så ses ju dessa hundar mest som statussymboler i just grabbgäng..kolla vad häftig jag är, lixom..suck..

då är det synd om den hunden... tyvärr så ses ju dessa hundar mest som statussymboler i just grabbgäng..kolla vad häftig jag är, lixom..suck..

Ja det är tyvärr så, det borde finnas körkort på att få ha hund i många avseende. Man blir så ledsen och upprörd när man ser sånt här. "Hej, redan förstörd hund..."

Skulle aldrig köpa en sådan hund. Är helt emot blandraser över huvudtaget, kan inte varje ras få vara för sig själv! Att folk alltid ska hålla på att blanda, blir bara fel!

nu var ju detta en blandis, men som tex pitbull får ju också ett ganska kasst rykte av alla dessa korkade ägare... har en vän som har en bulle, och han är en trevlig prick överlag... men visst får hon höra att det är en mördarhund...
hon är knappt välkommen på kurser för att det är just en bulle:(

körkort ska finnas på alla djur tycker jag!!!
och på barn cokså faktiskt....

Frågan är, hur tänker uppfödare till denna blandning??
Och hur tänker köpare till hundarna??
..

De tänker INTE alls. Ingen som använt huvudet kan blandat dessa raserna medvetet. Usch blir så trött på alla dessa blandningar och folk som blandad hur som hellst. Jag skulle ALDRIG inte ens om jag fått betalt för det skaffat en ras av dessa valpar. Man får hoppas att det var tjuvparning och ingen planerad avel.

pengar såklart. Har en granne som precis sålde av en liknande kull för att kunna resa utomlands...valpar ej reggade, vaccinerade el vet besiktigade..:smirk:

nu var ju detta en blandis, men som tex pitbull får ju också ett ganska kasst rykte av alla dessa korkade ägare... har en vän som har en bulle, och han är en trevlig prick överlag... men visst får hon höra att det är en mördarhund...
hon är knappt välkommen på kurser för att det är just en bulle:(

Jo vet att dessa sk "kamphundar" är oerhört trevliga vovvar om de hamnar i rätt händer!Men isåfall kan de väl också få vara renrasiga!

Suck!!! Helt onödigt!!! Hoppas den får det bra ändå!:)

Armani__;9912510har aldrig haft en hund i hela sitt liv skrev:
Men tänk om det är just det han behöver, en hund som är en trogen vän som inte sviker?

Kanske hunden kan få honom att växa som människa?

Iofs förutsätter det att han får lära sig att ta hand om och träna hunden på ett bra vis.

Kanske läge att ge honom ett par bra böcker om brukshundar? Samt inspirera honom i hur roligt det är att kunna göra riktigt coola saker med hundar. (Dvs riktig träning som tex spårträning etc....)

/KT

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 794
Senast: ako
·
Hundträning Ny på detta forum (och ett liknande hundforum där jag ställt samma fråga). Det är så att jag har lite funderingar kring hundfrågor som... 2
Svar
23
· Visningar
3 163
Senast: sanmatte
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 655
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka