Vilken ersättning

MaRomer

Trådstartare
Ska nog börja ge min lille ersättning då han fortfarande äter ca 4 ggr/natt. Och han är snart 4 månader. Han går upp i vikt som han ska och är glad och rund;) Men hade varit riktigt skönt att få sova liiite mer på natten.

Vet att min första var likadan och vi började mer ersättning på natten och han sov som en knockad sälunge.

Men vilken ersättning är det man ska köpa, märke alltså! Vilken är godast?
 
Sv: Vilken ersättning

Vår tös fick Semper/Babysemp. Provade Nestlé vid något tillfälle men den gillade hon inte, jag tyckte också att den luktade väldigt illa.
 
Sv: Vilken ersättning

Semper luktar verkligen förjäkligt ( sur barnspya ) och ännu värre om dom verkligen kräks upp den. E totalvägrade Semper, Nestle gick okej men inte mer, Hipp gluffsade hon som om det vore bröstmjölk.
 
Sv: Vilken ersättning

Semper luktar verkligen förjäkligt ( sur barnspya ) och ännu värre om dom verkligen kräks upp den. E totalvägrade Semper, Nestle gick okej men inte mer, Hipp gluffsade hon som om det vore bröstmjölk.

Lutar åt hipp;)

Konstigt att man känner sig som en dålig mamma när jag funderar på ersättning:/
 
Sv: Vilken ersättning

Bara att släppa sådana tankar. Min dotter har fått ersättning parallellt med bröstmjölk sen några veckors ålder. I början pumpade jag men slutade rätt snabbt, var lite för bökigt att pumpa de mängder som krävdes. (Skola, jobb och stallvistelser.)
 
Sv: Vilken ersättning

vi körde NAN till matilda, eftersom sjukhuset i göteborg körde det och vi tyckte att dom borde använda det bästa....
har faktiskt inte tänkt över varför eller varför inte dom hade andra märken!
 
Sv: Vilken ersättning

vi körde NAN till matilda, eftersom sjukhuset i göteborg körde det och vi tyckte att dom borde använda det bästa....
har faktiskt inte tänkt över varför eller varför inte dom hade andra märken!

Hioppo fanns inte när vi skulle köpa så det blev NAN. Hade den till första också. Och efter lite tvekande så går det ner. Han behöver ju inte bara vänja sig vid ny smak utan även flaskan!
 
Sv: Vilken ersättning

Nepp;) 4 ggr ville han ha mat! GRRRRRR;) Han fick 60 ml plus ammning.


Oj oj haha varför gick jag in i denna tråden för :) Min lilla blir fyra veckor till veckan oh vid varje amnings-tillfälle nstte-tid säger jag till mej själv att ju äldre hon blir desto mer sällan kommer hon vilja äts nattetid......:p
Ja ja, Hoppas din lille vänjer sej vid ersättning oh flaska oh att natt-ätandet trappas ner i takt med att han Vänjer sej :)
 
Sv: Vilken ersättning

Oj oj haha varför gick jag in i denna tråden för :) Min lilla blir fyra veckor till veckan oh vid varje amnings-tillfälle nstte-tid säger jag till mej själv att ju äldre hon blir desto mer sällan kommer hon vilja äts nattetid......:p
Ja ja, Hoppas din lille vänjer sej vid ersättning oh flaska oh att natt-ätandet trappas ner i takt med att han Vänjer sej :)

Jag gick också i tankarna att börja ge ersättning på kvällen (att ungen min ratade det helt är en annan sak). Men från en natt till en annan när han var 3 månader slutade han bara rakt av att äta nattetid. Så de kan sluta också. ;)
 
Sv: Vilken ersättning

Oj oj haha varför gick jag in i denna tråden för :) Min lilla blir fyra veckor till veckan oh vid varje amnings-tillfälle nstte-tid säger jag till mej själv att ju äldre hon blir desto mer sällan kommer hon vilja äts nattetid......:p
Ja ja, Hoppas din lille vänjer sej vid ersättning oh flaska oh att natt-ätandet trappas ner i takt med att han Vänjer sej :)

Ha ha nu slukar han ersättningen men äter lika ofta på natten för det;)
 
Sv: Vilken ersättning

Det var likadant för oss, slutade vakna på nätterna från en natt till en annan. Tror det mest har med åldern att göra, när de får i sig tillräckligt med mat dagtid behöver de inte äta på nätterna längre.

Det där med att amma på nätterna hör ju till när man får barn, och det går ju över med tiden.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 508
Senast: G-uldlock
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Ketrawzc
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 931
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ FÖRSÄKRING- symptom innan försäkrad Hej! Jag har en liten fundering kring min försäkring. Jag fick nyligen diagnosen anorexia. Aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp