Vilken färg till denna ponny?

Pazuzu

Trådstartare
Jag tänkte köpa en lädergrimma (och ev. lädergrimskaft) till denna ponny:

4228252.jpg


4228256.jpg


Vilken färg tror ni hon skulle passa bäst i? Brunt eller svart?

Hon är lite knepig att hitta passande grejer till eftersom hon ligger på gränsen mellan stl shetland och ponny. Den här grimman verkar dock rätt bra eftersom den går att justera i nacken på båda sidorna. Den ska finnas i brun också, men frågan är vilken nyans det är. Är det kanske som den här eftersom det är samma modell (men med bredare remmar)? Tyckte just den bruna färgen var lite blek, men någon kanske har sett den i verkligheten?
 
Sv: Vilken färg till denna ponny?

tycker att din ponny skulle passa bra i brunt, och tänk på att brunt läder mörknar med tiden, så köp hellre lite för ljust än för mörkt. :)
 
Sv: Vilken färg till denna ponny?

Ja, det är ju sant förstås (att det mörknar alltså).:idea: Det svåra blir dock att hitta ett grimskaft i samma nyans, på så sätt är det ju lite enklare med en svart grimma.
 
Sv: Vilken färg till denna ponny?

hmm, sant. men om du har en mörkbrun grimma då? mörkbrunt läder brukar ofta vara samma mörkbrun :)
 
Sv: Vilken färg till denna ponny?

Jag tycker att den skulle passa finast i svart eller mörkbrun.
För rödbrun eller ljusbrun skär sig lite mot hästens färg, tycker jag =)
 
Sv: Vilken färg till denna ponny?

Svart med vita sommar hade vart snyggt :d Vita sömmar passar ihop med stjärnen och svart med manen :idea: sen tkr jag att brunt skär sig mot hästens färg, mörkbrunt isf kan gå. ;)
 
Sv: Vilken färg till denna ponny?

Jag skulle nog välja svart.
 
Sv: Vilken färg till denna ponny?

Tack för alla åsikter! Svart blir nog ganska bra tror jag.:)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 219
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 702
Utrustning Hej jag umdrar om nån här vet vad för färger som skulle passa en ljusbrun d-ponny med svart man och svans. Jag tänker eftersom han är...
Svar
7
· Visningar
1 445
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 816
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp