Vilken fågel??

bettysmatte

Trådstartare
Innan jag gick och lade mig igår - alltså vid ca 22:30 - hörde jag en fågel som lät så högt att den tydligt hördes in i huset. Trots stängda fönster och dörrar. Jag tänkte att katten kanske hade gett sig på någon stackare, så jag kollade ut genom fönsterna, men såg inget. När jag öppnade dörren förstod jag att fågeln jag hörde satt någonstans uppe i ett högt träd. Den lät: Tjiiiiiiiip, Tjiiiiiiip, osv osv. Jag såg inte fågeln, men kan inte låta bli att undra vad det kan ha varit för någon? Någon som vet?
 
Innan jag gick och lade mig igår - alltså vid ca 22:30 - hörde jag en fågel som lät så högt att den tydligt hördes in i huset. Trots stängda fönster och dörrar. Jag tänkte att katten kanske hade gett sig på någon stackare, så jag kollade ut genom fönsterna, men såg inget. När jag öppnade dörren förstod jag att fågeln jag hörde satt någonstans uppe i ett högt träd. Den lät: Tjiiiiiiiip, Tjiiiiiiip, osv osv. Jag såg inte fågeln, men kan inte låta bli att undra vad det kan ha varit för någon? Någon som vet?

Kattugglans varningsläte?

https://www.xn--fgelsng-exae.se/kattuggla/?type1479
 
Någon trast, typ taltrast?
Tycker de kan skrika som sjutton här trastarna. Koltrasten sjunger ju vackert, men skriker ibland med..
 
Innan jag gick och lade mig igår - alltså vid ca 22:30 - hörde jag en fågel som lät så högt att den tydligt hördes in i huset. Trots stängda fönster och dörrar. Jag tänkte att katten kanske hade gett sig på någon stackare, så jag kollade ut genom fönsterna, men såg inget. När jag öppnade dörren förstod jag att fågeln jag hörde satt någonstans uppe i ett högt träd. Den lät: Tjiiiiiiiip, Tjiiiiiiip, osv osv. Jag såg inte fågeln, men kan inte låta bli att undra vad det kan ha varit för någon? Någon som vet?
(Pärl)uggleungar? Sitter i träden och skriker/gråter som små barn på nätterna. Men då bör du även höra/se föräldrarna.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 291
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Hemmet Gah! Vi har ett par sädesärlor som bor hos oss, tror de har varit här tidigare år också, men nu har det slagit slint. Åtminstone en av...
2
Svar
29
· Visningar
6 023
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp