Vilken färg föredrar du på ditt chabrak?

Argona

Trådstartare
Som frågan lyder... Vilken färg tycker du är snyggast? På chabrak och kantband?? Har sett att det är mycket ljusa färger, lila, rosa mm. Kunde vara intressant att se vad folket tycker är snyggast!

Sv: Vilken färg föredrar du på ditt chabrak?

Jag gillar också marinblått! Gärna med vit/röd eller ljusblå/marinblå passpoal :)

Själv är jag svag för blå, kanske lite ljusare nyans än marinblå.

Vinrött, grått, plommon, marinblått... Jag gillar lite dovare, mörka färger :)

Jag kör mycket på Marinblått och brunt med div färger på kantband.

Brunt med guld eller helsvart med brodyr i rött. Har en fux!

Min gråvita häst har de flesta färger. Gillar mest, grått med rosavit kant el rosa med vit passpoal el marin med rödvit kant, rött med vit passpoal. Men så har jag just nu snöat in på klara färger som Limegrön med svart kant och vit paspoal och mörk lila eller turkos. Men de senaste har jag sytt själv för de färgerna har jag inte hittat på färdiga schabrak och jag hade ändå tyget.

Jag tycker också Limegrönt är snyggt på chabrak:D

Jag är en väldigt tråkig person och gillar svart, grått och vitt bäst. Kan sträcka mig så långt som marinblått också :p Hoppas jag blir mer färgälskande i framtiden!

Creme, brunt, svart, marin, grönt och grått är ofta säkra kort, beroende på nyanser så klart. Jag tycker det är svårt att säga en speciell färg, det har väldigt mycket att göra med hur schabraket ser ut i övrigt.

Jag har marinblått som "bas-färg" och de flesta kantband/passpoaler är i guld, silver, rött, vitt, beige eller kombinationer mellan de färgerna.

Men nu håller jag även på att samla ihop några "set" i creame/beige och i grått och då går kantbanden ton i ton med grundfärgen.

Jag gillar detaljer i färg lite diskret men det får absolut inte vara för mycket!
Men jag är också väldigt klassisk av mig..

Jag har ett rosa schabrak med rosa kantband och pållens namn i guldskrift på snedden.
Fast nu kan jag inte använda det för jag har köpt en bomlös sadel.
Men snygg är den!! :banana:

*kl*

Grått, rosa, cremevitt, plommon, svart och vinrött är mina favoriter. Brunt är snyggt i kombination med en mer spännande färg, typ rosa och creme. Har haft vit och svart häst.

Äppelgrönt, helt klockren färg!

Jag har en mörkbrun häst, som jag tycker passar i det mesta. Dock är jag själv svag för blått så det har han en del i olika nyanser och med olika kantband/passpoaler. Men mitt favoritschabrak just nu måste vara det turkosa med grått kantband som jag köpte på mässan i globen i höstas. :love: Hästen passar verkligen bra i starka färger!

Kör oftast på beige, grått och marinblått. Olivgrönt är också läckert. :) Har en fux.

Liknande trådar

Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 585
Senast: Lyan
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: AlinaT
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 364
Senast: Raderad medlem 147980
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 600
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet