Vilken färg på transporten?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MalinArnells
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 623

Bukefalos 30 år!

Sv: Vilken färg på transporten?

Kan bjuda på en till photoshoppad bild, denna gång i rött

rttslpcopy.jpg

Själv tycker jag fortfarande att grått är mest stilrent...

Haha kan du inte göra en i rosa också? xD

Ja herregud det ser superrisigt ut. förra ägarna har inte använt de på 5 år....!

funderar på att måla de ljusgrått...:P

Kan du inte testa att göra en bild med lite mer mörkgrå färg? Skulle vara skitsnällt!

Hur mörkt då?
Duger det här?

mrkgr.jpg

eller är kanske det här bättre?

grtt.jpg

ett grönt:

blttslp2copy-1-1.jpg

Bjuder på en rosa oxå :D

blttslp2copy-1.jpg

Tack!! Supersnällt..

mörkgrått är ju snyggt.... :)

fast samtidigt så var faktiskt rosa helskönt:P men nja..

Ett till rosa, om än i annan vinkel och annan nyans :D:angel:

rosaslp.jpg

Svart är himla snyggt också:

blttslpcopy-1.jpg

Svart är snyggt, iaf om det är riktigt blank-svart (ingen matt nyans). Nackdelen är att på blankt svart (och andra riktigt mörka färger) så syns varenda litet dammkorn/smutsstänk väldigt tydligt.

Min Kylinge från 92 var vit när jag köpte den, med alggrönt tak...:eek: Men med hjälp av högtryckstvätt och en superbra målartvätt från ett färgföretag blev taket skinande vit igen. Själva släpet målades svart utvändigt med fönsterfärg och vitt invändigt med våtrumsfärg! Blev mkt tjusigt om jag får säga det själv... :banana:

ja jag tänker måla den med svart metallackfärg i såfall.. det tar lite längre tid för den att torka om man måla på trä men den sitter som berget.

Men blir det verkligen bra resultat? vad använder du när du målar på det isf?
pensel, roller eller spruta?

Borde nästan bli dyrare än träfärg också?

Till er som har alt funderar på svarta släp,
var det inte någon undersökning i nån hästtidning för nåt år sen att mörkblå/mörka/svarta släp var väldigt mkt varmare i inuti än vita o ljusgrå tex?

OM det är så, så skulle jag aldrig ta en mörk färg oavsett hur fint det kan vara, hästens välmående går ju först :)

det där med värme har du såklart rätt i.

ang. färgen så har jag bland annat penselmålat ett sadelskåp med samma färg, mycket nöjd med resultatet!
men på transporten ska det givetvis rollas på.

:)

hihi, absolut. jag har ju världens lilla skitponny också så jag skulle ju kunna matcha döskallegrejjerna med en rosa transport! :P

eller inte ;)

Till er som har alt funderar på svarta släp,
var det inte någon undersökning i nån hästtidning för nåt år sen att mörkblå/mörka/svarta släp var väldigt mkt varmare i inuti än vita o ljusgrå tex?

OM det är så, så skulle jag aldrig ta en mörk färg oavsett hur fint det kan vara, hästens välmående går ju först :)

Och efter vad jag hört skall det tydligen diskuteras huruvida det skall vara tillåtet med släp som är helt och hållet mörka, såsom helt svarta, mörkblå mm.
Allt för att deaa släp blir för varma inuti tydligen, detta är bara vad jag har hört viskas om, men ingen rök utan eld.

Jag har också hört detta, och även om det är läckert att matcha med bilen tex, så tror jag att jag skulle hålla mig till grå nyans som mörkast,
men helst vit med kanske nå stripes eller så.

I dagsläget är vår transport turkos (!) :eek: men den ska bli vit alt ljusgrå. :)

Det här med värmen är det nog inte många som tänker på när de förförs av röda eller blå släp tex.

Kan hålla med om att märka släp kan vara skitsnygga att se på men de kan bli rätt varma en solig sommardag, i varje fall om taket är av mörk färg med.
Vårat släp är ljusgrått (Thule original).

Liknande trådar

• Transport till känsligt häst
  • Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Bo i Umeå, Höga kusten eller annat?
  • Färga klänning?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn