Strawberry
Trådstartare
Min häst har typ alltid varit svårlastad och förra året bestämde jag mig för att ta tag i saken. Köpte en transport, en Cheval 1,5-hästarstransport, så jag lättare kunde träna och tog hjälp av en duktig tränare. Vi kom ganska långt men tyvärr hann vi inte helt klart innan jag var tvungen att flytta min häst. Själva flytten gick bra, hon traskade glatt på transporten men när vi tog upp lastträningen i hennes nya stall hade vi problem igen. Efter att lastträningen hade stått still ett tag så föreslog tränaren att vi skulle testa hennes transport istället, en Fautras tvåhästarstransport. Därefter har lastträningen gått mycket bättre och tränaren tycker att jag ska sälja min transport och köpa en Fautras transport istället. Problemet är bara att de Fautrastransporter jag hittar kostar runt 100k, och så mycket kan jag inte riktigt lägga på en transport.
Jag har inte så bra koll på olika transporter men har förstått att Cheval är lite av ett budgetmärke. Och uppenbarligen tycker inte min häst om min transport så en ny transport är nog nödvändigt. Men finns det andra transporter än Fautras som passar känsliga hästar? Finns det något mellanting mellan Cheval och Fautras
Det hade såklart varit logiskt att fundera på om det är körningen som är problemet, men jag tror inte det går att köra mer försiktigt än vi gjorde när vi flyttade henne senaste gången.. Hon tycker det är jobbigt med ljud utifrån transporten men hon hade både ljudisolerande huva och bomull i öronen när hon åkte senaste gången så där går det nog inte heller att göra så mycket mer.
Jag har inte så bra koll på olika transporter men har förstått att Cheval är lite av ett budgetmärke. Och uppenbarligen tycker inte min häst om min transport så en ny transport är nog nödvändigt. Men finns det andra transporter än Fautras som passar känsliga hästar? Finns det något mellanting mellan Cheval och Fautras
Det hade såklart varit logiskt att fundera på om det är körningen som är problemet, men jag tror inte det går att köra mer försiktigt än vi gjorde när vi flyttade henne senaste gången.. Hon tycker det är jobbigt med ljud utifrån transporten men hon hade både ljudisolerande huva och bomull i öronen när hon åkte senaste gången så där går det nog inte heller att göra så mycket mer.