Bukefalos 28 år!

Vilken fiktiv figur är du?

Sv: Vilken fiktiv figur är du?

Jag vart David Copperfield - vem fan är det :crazy:
David Copperfield är både flitig och tapper. Optimist trots motgångar.

Och näe.. Jag tror inte det där stämmer alls xD Varken flitig eller tapper! Eller jo... Kanske tapper?

Jag blev också David Copperfield.

Stämmer väl inte så värst tycker jag. Tapper? Flitig är jag väl lite kanske. Snarare pessimist än optimist...
 
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

91an Karlsson :D

"91:an är en godmodig, snäll och inte speciellt klyftig soldat. Med sin trätobroder 87:an tävlar han om Elviras gunst."


Där ser man!
 
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

Josef K. Får väl läsa boken kanske ingen koll på vem han är men tydligen mest lik honom.

Edit: "Josef K

Josef K., huvudperson i Franz Kafkas roman "Der Prozess" (1925; "Processen"). (11 av 50 ord)"
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

Gjorde testet igen med en liten ändring. Blev Åsa-Nisse. Testet är med andra ord inte skärskilt verklighetstroget ;).

"Åsa-Nisse, huvudperson i ett stort antal "humoresker", skrivna av Stig Cederholm (1905–80); den första publicerades i veckotidningen Tidsfördrif nr 51 1944. Den tjuvjagande och knipsluge ... (26 av 178 ord)"
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

Apollon; är en grekisk gud som ger bot, hälsa och kraft. Är naken, vacker och muskulös och bär ofta en lyra.
Naken vet jag iof inte om jag är ofta& knappast så muskulös.:p
 
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

;)Jag blev Tom Sawyer

Tom Sawyer känner inga begränsningar och gör som han själv tycker. Umgås gärna över klassgränserna.

Med åren kan jag väl känna att livet har en del begränsningar;) Jag gör OFTA som jag vill (inom rimliga gränser). :p
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

kl
Snobben
Snobben är en beagle som gillar att ligga på taket till sin hundkoja och livsfilosofera. Stort författarämne som ibland i fantasin förvandlas till stridspilot.

Hm, ja kanske?
 
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

*kl*

Jag blev Dagobert:

Dagobert tar dagen som den kommer och gärna en nattmacka. Att hetsa upp sig hör till livets meningslösheter. Älskar sovmorgnar.

Känner igen mig :D
 
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

*kl*

"Phileas Fogg är en beslutsam och envis brittisk gentleman. Punktlighet och noggrannhet är egenskaperna han sätter högst."

Jag är väldigt beslutsam och envis, noggrann i det jag gör och punktlig för det mesta. Dock känner jag inget större behov av åka jorden runt på 80 dagar. :D
 
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

kl

Jag blev: Martin Beck
Martin Beck är en underfundig problemlösare och ibland lättretad. Är hängiven sitt arbete.

Aldrig sett beck, men beskrivningen tycker jag faktiskt stämmer rätt bra på mig :p Konstigt nog på så få och generella frågor ;)
 
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

Jag blev också Martin Beck :D. Tycker den stämmer hyfsat bra in på mig!
 
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

kl

Alfons Åberg

Alfons Åberg är anspråkslös och har livlig fantasi. Trivs bäst ensam, med pappa eller med sin låtsaskompis. Är snäll och glad ibland och dum och busig ibland.

Stämmer bra förutom att min pappa är död.
 
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

Tintomara


Tintomara är vacker, androgyn och oavsiktligt tilldragande. Lockar både män och kvinnor.


:p
 
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

*kl*

Jag blev Dagobert:

Dagobert tar dagen som den kommer och gärna en nattmacka. Att hetsa upp sig hör till livets meningslösheter. Älskar sovmorgnar.

Känner igen mig :D

Jag blev också Dagobert! Det är väl jag i ett nötskal!

Pojkvännen blev Bamse. Passar bra! :love:
 
Sv: Vilken fiktiv figur är du?

Zorro
Zorro överraskar ofta motståndaren. Är en maskerad dubbelnatur. Hjälper de svaga och vill egentligen alla gott :D
 

Liknande trådar

Relationer Hola buke! Jag är inte en smygis i vanliga fall men detta får bli anonymt pga lite känsligt ämne. Tidig vår började jag i en ny kör...
Svar
8
· Visningar
1 566
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp