Bukefalos 28 år!

Vilken häst passar mig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Josefinee

Trådstartare
Hej, jag är ny på detta forumet och har en fråga. Jag är 175 cm lång och väger kring 68 kg, hur stor häst bör jag ha i förhållande till min längd och vikt?
 
Sv: Vilken häst passar mig?

Stor häst naturligvis, men 'hur' stor spelar inte så stor roll. Din vikt är ju inget problem för en stor häst (frisk och någorlunda musklad givetvis) och längden beror på mkt på hur bra hästen bär upp ryttaren.

Jag är lika lång som du o min nuvarande häst är 150 cm hög bara, och min förra (som var rejält smäcker, högrest o långben) var 165 cm. Ser och känner mig betyligt mindre på nuvarande än den förra.


Så mankhöjden är ju inte allt!

Men en häst runt 165-175 cm kanske? :) Om du ska tävla så det ser lite mer prop. ut
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
388
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
700
Senast: Elo
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 171
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp