Vilken halvblods hingst får bästa stoet i år ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tiga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 3 780
Sv: Vilken halvblods hingst får bästa stoet i år ?

Mynta är betäckt med Corlensky G.

Mynta blev dräktig.

Mynta dräktig med Corlensky G

"Helena Lundbäcks fantastiska lilla Mynta (f 88 e Robin Z-Utrillo, uppf H Rosén), en av Sveriges mest meriterade hopphästar, är dräktig med Corlensky G 1101.

Det har varit svårt att få den pensionerade topphästen dräktig men nu är det alltså klart att hon ska bli mamma vid 20 års ålder. Helena Lundbäck har bekräftat och veterinär Kerstin Darenius berättar att fölningen är beräknad till början av juni 2008."

Från Ridsports sida

Tydligen har dom försökt i Tyskland i två år och hos Darenius hela
denna säsongen. Bytte hingst till Corlensky så tog det sig på ett skick. Han måste ha super sperma.

Det var verkligen roligt!! Hoppas det håller i sig nu.

/b

Spännande med Amber och DP igen, ska bli intressant. Hur många föl har hon fått totalt. Jag har bara träffat Member som föl och sett A Dandy Man från läktaren. Hade varit spännande om det fanns fler föl att hålla ögonen öppna efter.
U

Amber fick föl med Cairo 869 i år och det ska tydligen se fint ut, har inte sett det själv ännu.

Kl
Kungakannevinnaren är dräktig med Caressini.

Dubbeldiplomsto, vinnare av hoppningen på 3 årstest i år är dräktig med Quidam de Revel.

har någon träffat member

Lucinda Fredericks fantastiska sto Headley Britannia (bla vinst i Badminton och Burgley) är dräktig med Jaguar Mail. Eller rättare sagt 2 dräktiga surrogatmödrar med hennes ägg väntar den kombinationen. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 223
Senast: Raderad medlem 147980
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 595
Senast: Habina
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 914
Senast: Ragdoll
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ormbett
  • Shettistråden del II