Vilken häst passar mig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Josefinee

Trådstartare
Hej, jag är ny på detta forumet och har en fråga. Jag är 175 cm lång och väger kring 68 kg, hur stor häst bör jag ha i förhållande till min längd och vikt?

Sv: Vilken häst passar mig?

Stor häst naturligvis, men 'hur' stor spelar inte så stor roll. Din vikt är ju inget problem för en stor häst (frisk och någorlunda musklad givetvis) och längden beror på mkt på hur bra hästen bär upp ryttaren.

Jag är lika lång som du o min nuvarande häst är 150 cm hög bara, och min förra (som var rejält smäcker, högrest o långben) var 165 cm. Ser och känner mig betyligt mindre på nuvarande än den förra.

Så mankhöjden är ju inte allt!

Men en häst runt 165-175 cm kanske? :) Om du ska tävla så det ser lite mer prop. ut

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
390
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 528
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
543
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej på er buke! Vi är inne på att köpa en liten häst (typ minatyrhäst eller shettis) för körning och agility, men då vi inte haft en så...
Svar
16
· Visningar
1 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka