Vilken hingst???

B

**BORTTAGEN**

Tänkte betäcka mitt fullblodssto till våren. Hon är ca 165 cm. (Har stam som ej finns i Sverige.) Hon rör sig trevligt men jag är mer inriktad på hoppning. Bra steg gör naturligtvis ingenting. Vill helst ha en avkomma över 165 cm.
Har ni några tips på bra hingstar till fullblodsston?
 
Fördelen med fullblodsston är att de (oftast) är lämpliga för de flesta halvblodskombinationer!!! ;)
Du blir inte så begränsad, då dessa även passar bra ihop med lite tyngre och grövre hingstar...
(Fullblod kombinerat med holsteiner brukar ge fin fina avkommor! :D )
 
Har kollat i hingstkalendern och på internet... Tror det blir Etrusco eller Emmerton..... Är även lite "kär" i Laurin. Någon som har avkomma eller som betäckt med någon av dessa hingstar?
 
Lavirco 967 Har vi tagit
Mycket fin blev vår hingst. Lugn och trevlig.
briar är fin
Kolla i hingstkalendern
 
Hon heter Zoega
Pappa Maraton 600 farfar Utrillo
Mamma Ziva 11124 ,morfar Vagabond433, Lansiär 377
Föl hingst född 25/5 03 mörkbrun hel bläs inga vita stumpor
Pappa Lavirco 967 Holtstainer hingst farfar Levantos ILiostro ,Ladykiller xx
Ganska bra tror jag :banana: :banana:
 
Hon är efter Always Mill-Mill Reef. Vet ingenting om pappan mer än stam. Där finns Northen Dancer. Hon har även Buckpasser i stamen.
 
Vad är det för stam på pappan, hittar honom ej? Mill Reef är ju annars en mkt bra hingst. Har mamman startat?
 
Hon är efter Always Fair... Sorry men ibland är tanken nabbare än fingrarna... eller tvärtom
 
jag har en 3 åring efter Laurin är mer än nöjd hittills iaf=)
 
Briar har så vitt jag vet lämnat rätt så mycket stora avkommor, och där har du både hopp och gång. Fler hingstar som JAG gillar är; Beach Boy, Quite Easy, Lasandos, Cornetto....
Ja det finns ju flera fina och välstammade yngre förmågor också; Santa Cruz VDL (bruksprovsvinnare i hoppning i år), Aer....
 

Liknande trådar

Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
455
Senast: Robina
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 374
Senast: sorbifolia
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 910
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp