Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just ja, tänkte inte på de... Ja From Above är fin. Jag gillade för visso inte honom när han tävlada men har börjat få upp ögnen nu!nej det är inte Vikingen eftersom hans pappa är hennes farfar så är det lite nära..ehehhehe men vi tror på att ta From Above eventuellt.. han skulle nog funkar bra på mitt sto och är inte så dyr..hehehe
då måste jag ha missat den info ngnstans men om jag specar lite..
Hennes rörelser: skritt, trav och galopp..
hennes hals, ansättning, längd och grovlek..
hennes bog
hennes manke rygg och bål
hennes kors
hennes benställning..
hennes hoppteknik...
hennes hovar och hornkvalitét
temperamentet har du beskrivit som bra men du vill att avkomman ska bli ngt lugnare? Alltså finns det lite lite att önska där?
så vad vilka fördelar vill du bevara/förstärka och vilka nackdelar vill du "undvika" hos hingsten?
det här var en del av vad många kanske vill veta för att ge dig ett så gott råd som möjligt... Du ska givetvisd använda en så bra hingst som möjligt då det "lilla" som kan skilja i betäckningskostnader kan göra en stor skillnad på vad du får för ridhäst! Du får ju så mkt trevligare själv!
Jag vill verkligen inte att du ska känna dig förorättad för avel är svårt och jag själv är också ny inom avelscirkusen men man kan få många goda råd av de "gamla rävarna" om man ger info som önskas.. OAVSETT vilken ras man har eller tänkt använda![]()
Just ja, tänkte inte på de... Ja From Above är fin. Jag gillade för visso inte honom när han tävlada men har börjat få upp ögnen nu!
Tror nog han kan lyckas helt OK i aveln!
Glömde svara på vad Muscles Yankee hingsten kostade att betäcka med. Han kostar 1000 kr i bokning o 8500 levande föl. Inte så farligt o lagom pris då ja ska behålla dne själv. Tyävrr e hingsten inte godkänd då han inte han prestera nåt innan skada o sen har han inga avkommor ännu. Men han är fin o fin stam med daimod way som morfar.
De e en här på buke som har honom!
mmmm.. visst ska jag skippa frieser eftrersom jag ska använda en P.R.E hingst.. han är inte så grov och en annan tjej som rekomenderade hingsten har ett sto som är lika smäckert och hon har användt hingsten 3 ggr nu och det funkar utmärkt.. så det är inget problem.. han är bara 3 cm högre än henne också så det är heöller inte ett problem.. men nu är det såhär att jag vill inte ha ett halvblod, och det har jag förklarat tidigare.. men tack för omtanken... ja en westernras blir kanske nått vid senare betäckning..
Ja ja e travmänniska o lite ridmänniska med. men jag börjar att försöka travträna dne. ger de inget resultat så får de bli en ridhäst.okej.. dt va ju synd att han blivit skadad.. ja den stammen är bra den du..får väl se vad det blir för nått av din.. sånt är alltid kul.. ska du ha denna och köra då.. är du travmänniska??
Ja ja e travmänniska o lite ridmänniska med. men jag börjar att försöka travträna dne. ger de inget resultat så får de bli en ridhäst.
Nej, alla behöver ju faktiskt inte gilla halvblod ^^ PRE kan jag tänka mig blir en snygg korsning, de brukar ju ha bra gång och vbl är ju sällan avlade för gång så det blir nog en bra matchning. Lycka till!![]()
Intressant! Kan du berätta vad dessa två korsningar heter samt kanske tom har ngr bilder?