Vilken hjälp kan man få vid utskrivning?

alazzi

Trådstartare
Min mamma ligger inne nu på sjukhus och hon är tyvärr rätt dålig. Jag bor ju tyvärr i södra Tyskland så jag har en lång resa till henne. Men jag har kollat upp resalternativen åtminstone...Ingen vet hur länge hon måste stanna på sjukhuset. Hon kommer ju att behöva hjälp hemma i blörjan och jag undrar helt enkelt om jag som anhörig måste ordna detta? Eller fixar sjukhuset hjälp hemma vid utskrivning?
 
Sjukhuset kan ordna en vårdplanering med kommunen om det behövs hjälp i hemmet. Prata med en sjuksköterska på hennes avdelning. De brukar ha bra koll på hur det fungerar lokalt.
(Jag förutsätter nu att din mamma är i Sverige.)
 
När jag hade haft min stroke så fick jag jag mycket hjälp efter utskrivning. Helst ville de placera mig på Sth Sjukhem villket jag inte ville så jag blev hemskriven med massor av möjlig hjälp. Nu hade jag ju turen att klara mig själv så det kom sjukgymnast, arbetsterapeut och nån mer som såg till att jag fick träningsprogram och övningar. Dessutom var det ett digert uppföljningsprogram
 
När min mamma varit dålig och på sjukhus har det genomförts en vårdplanering innan hon har fått komma hem
där har personer fått kommun och sjukhus varit med och de skickar inte hem någon innan hemtjänst mm är fixat
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Monimaker
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 922
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 594
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp