Vilken hundras vill jag ha?

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare randigstrumpa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 912
R

randigstrumpa

Jag har starkt börjat fundera på att skaffa hund. Problemet är att jag inte har en aning om vilken hundras jag vill ha. Jag har träffat kompisars hundar och tycker att de är trevliga allihop. Jag har läst om olika raser och tycker de låter fina allihopa på sitt sätt. Jag känner inte att jag kan börja kontakta uppfödare, för då måste jag ta kontakt med en miljard olika...

Så, jag börjar här på buke med att höra mej för. Vad tror ni skulle passa mej?

Lite förutsättningar: Jag bor i lägenhet i utkanten av stan, med ambition att flytta ut på landet. Jag jobbar heltid, har bra ekonomi och har en pojkvän som jobbar andra tider än mej. (Med det menar jag att det oftast är någon hemma.) Jag rider, gillar friluftsliv och skulle gärna ha en hund som kan följa med på allt möjligt. Och gärna en hund som man kan göra något med i skog och mark. Dvs inte fokus på tex lydnad eller agility... Jag är inte hundvan, däremot mycket hästvan. Vis av detta vet jag att jag gillar hästar med lite "go", som är lite egna och självständiga. Vilket stämmer förvånansvärt bra med hur jag är som person också:D

Någon som har några tankar?

Sv: Vilken hundras vill jag ha?

Hur stor hund vill du ha?
Hur mycket tid kan du tänka dig att lägga ner på pälsvård?
Hur mycket vill du träna/aktivera hunden?

Sv: Vilken hundras vill jag ha?

Kanske någon av de klassiska första hundarna? Cavalier, golden, labbe..? :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 289
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Jag letar efter ny hund då jag tyvärr är hundlös och efter många år med vinthundar (greyhound och saluki) börjar jag nu kolla utanför... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 300
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 940
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 785
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka