Bukefalos 28 år!

Vilken hundras?

Sv: Vilken hundras?

Nja jag delar inte din uppfattning till fullo det måste jag säga. Men jag har ju bara 16 års erfarenhet av rasen.

Jag uppfattade inte Grandiola som en inaktiv människa hon ville ju ha hunden med sig vid ridning, träna med den agility tex, sen om det blir en dag i soffan så är då ingen av mina hundar hysterisk för det.

Hysteriska tycker jag nästan att dina aktiviteter verkar men det får ju stå för mig, men det är ju också så att man får den hund man förtjänar så aktiverar man sin hund så mkt som du gör då kräver den också massa aktivitet för att må bra.
Mina hundar går 1½ timmes promenad varje dag och leker på tomten med varandra resten. Följer med vid ridning ibland. Går någon kurs emellanåt och är på utställning ibland och det är dom fullt nöjda med.:bow:
 
Sv: Vilken hundras?

Hihi, hysteriska aktiviteter.. Fniss

Jag är en aktiv människa ja!
Att en schippe klarar sig med mindre har jag dock inte sagt.

Men jag tycker inte att det framgick av ditt inlägg att det faktiskt kan vara ( och väldigt ofta är ) ganska skarpa hundar, men många starka åsikter, därav länkade jag till min gamla beskrivning.
 
Sv: Vilken hundras?

Jag håller naturligtvis med.

Som vanligt.

:D

Nu har jag rekommenderat rasen så många gånger att jag själv mer och mer lutar åt att bli med vätte igen när det är dags för hund om något år (har t.o.m. övertalat min man till det ;)). Och jag som var helt säker på att min nästa hund skulle bli ytterligare en bullterrier :D
 
Sv: Vilken hundras?

Nu har jag rekommenderat rasen så många gånger att jag själv mer och mer lutar åt att bli med vätte igen när det är dags för hund om något år (har t.o.m. övertalat min man till det ;)). Och jag som var helt säker på att min nästa hund skulle bli ytterligare en bullterrier :D
Självklart ska det bli en vätte! Hur klarar man sig utan? :angel: :D
 
Sv: Vilken hundras?

Vilken jättefin hund du har !:d
Hundrasen i mitt hjärta är annars sheltin även om jag betvivlar att de gör sig så bra som stallhundar.
 
Sv: Vilken hundras?

Vilken jättefin hund du har !:d
Hundrasen i mitt hjärta är annars sheltin även om jag betvivlar att de gör sig så bra som stallhundar.

Tack så mycket! :bump:
Kompisen har en sheltie o det är också fina otrevliga hundar. Nila o hon är aldeles galna tillsammans, de är världens bästa kompisar. Finns viss likheter mellan raserna fast sheltien är mer följsam o lite fegare (försiktigare). Men de är lika kärvänliga o vill alltid vara så nära, nära matte de kan... :love:
 
Sv: Vilken hundras?

Hunden ska vara pigg på att hitta på saker, men kunna koppla av när det inte händer något. Den får inte kräva alltför mycket motion och aktivering, måste kunna tycka att det är okej om jag någon dag ibland inte har riktigt har tid och då inte klättra på väggarna direkt. När jag slutat plugga kommer jag ta upp ridningen igen, så den ska kunna hänga med till stallet och gärna med ut på ridturer.
Jag ha en hund som är uppmärksam på mig och tycker det är skoj att arbeta/träna. Den får gärna vara ganska "familjekär" och vilja hålla sig runt mig, inte ständigt vilja dra iväg på egna upptåg. Menar med detta inte en hund som inte kan vara utan matte, aldrig vill lämna min sida och inte hittar på bus..
Den kommer få vara med överallt så bör tycka det är skoj med nya platser, människor och hundar.
Låter precis som min lilla labbetjej!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken hundras?

Självklart en whippet.

Den perfekta och ultimata hundrasen enligt mig. En mycket peronlig hund som tyr sig mycket till sin flock. Aktiv ute och soffpotatis inne. Vill oftast inget hellre än att krypa nära sin husse och matte i soffan, gärna under filten också:D
Kräver så mycket motion som du vill ge den, men måste få sträcka ut och springa av sig lite då och så. För det finns ju inget härligare än atts e en vinthund sträcka ut på ett öppet fält:love:

lagom strl, tar ingen plats. En frisk och sund hundras. Väldigt lättskött päls är ju ett stort + i kanten.

Helt enkelt en helt underbar och vänlig individ som har ett helt fantatiskt lynne. Inte aggressiv av sig varken mot människor eller andra hundar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 150
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 069
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 515
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp