Vilken knubbis :)

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Isis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 973
Ja jag såg det. Stackars katt, men han hade tydligen nån sorts hormonfel.

tycker det är hemskt synd om katten. tänk vad jobbigt den måste ha. om det nu är hormonfel måste det ju gå att göra något åt det. mindre mat skulle inte skada!!

jag tycker det är djurplågeri
Sen att de skyller på kastrationen... psh! ger man katten ½ kg mat om dan, klart den blir smällfet! :mad:

Jo, men den såg ändå inte lika fet ut som aftonbladets förra katt som i övrigt var en normalstor katt men vägde 12 kg. Han såg ju ut som om han hade svalt en fot boll.
Tyckte denna katt såg mera stor ut än fet. Klart att han var fet men inte så mykcet :confused: Tycker ändå som ni att de borde ju tänka lite på vad han äter. det verkar som om de tycker det är kul med en sån stor katt och gärna låter honom äta mer baar för att ha en stor katt som folk tittar på :(

katten får ett halvt kg mat om dagen,
tror du hormonfelet sätter sig in der?
jag tror nog katten kan få mindre mat istället och bantas.
den är 7 år idag.
den blir nog aldrig 10

Liknande trådar

Katthälsa Är idag jourhem åt två katter, en med TR/forl. Nu när dem varit här ett tag har jag ju börjat fästa mig vid dem och vi funderar på att... 2
Svar
35
· Visningar
3 278
Senast: kolblakkur
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 972
Övr. Katt Jag funderar. Bor i ett hus nära en stor väg, förvisso med 40-gräns men det är många som inte bryr sig så innekatt verkar rimligt. Det... 2
Svar
26
· Visningar
2 271
Senast: Vallmo
·
Däggdjur Vi kommer flytta in våra kaniner så att de har större utrymme och säkrare. Två av dem (honorna) kommer troligtvis att vara i en hage i...
Svar
17
· Visningar
2 230
Senast: dotzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd