Bukefalos 28 år!

Vilken konst gillar du?

The Fist. Har ar konstnaren Cecar Baldaccini? (med reservation av stavning) Och nu ska jag sluta spamma traden.:o
Fortsätt du, det är ju här man verkligen ska lägga in så mycket som möjligt! :D

Just skulpturer är intressant tycker jag, för av någon anledning tror jag ofta att jag föredrar målningar och teckningar men de senaste gångerna jag varit på museum eller utställning har jag alltid fastnat framför skulpturer. Skulpturer kan verkligen ha något extra och särskilt när man väl ser dem på plats. De senaste jag såg, kommer tyvärr inte ihåg namnet på konstnären och har ingen bild, trodde jag var av metall men de visade sig vara av lera. De hade en väldigt metallisk finish. Skulpturer är något jag har generellt dålig koll på så jag är bara glad att se dem i tråden!
 
Vad kul med så många svar! En del av dem är jag bekant med men många är för mig helt nya. Jag har märkt att trots att man i teorin har tillgång till så otroligt mycket konst via nätet så är det lätt att ändå fastna i en slags bubbla. Jag följer nyheterna eller någon konstnär som jag gillar, de har en utställning med någon annan och jag börjar följa den och så vidare men det blir sällan något stort kliv utanför de kanaler jag vanligtvis vänder mig till, så det är extra roligt att se så mycket som för mig är nytt! Jag ska komma med exempel på några av de jag gillar också förstås, det är bara svårt att välja. :laugh:
 
Sally J. Han

fortnightinstitute-sally-j.-han-guests-2021.jpg


Eileen Murphy
landscape-paintings-Eileen-Murphy-Let-this-Darkness-Be-a-Bell-Tower.jpg


Danielle Mckinney
fi-15.jpg


Miho Ichise
7808877-NTOTDDFV-7.jpg


María Berrío
Berrio_01-2.jpg
 
Jag vet inte om jag kan nämna en speciell typ av konst?
Generellt så gillar jag konst som inte är helt "enkel". Något man kan definiera genom an snabb blick. Jag ser helst också att konstnären haft en tanke, något hen vill uttrycka. Jag vill också att verket ska väcka tankar hos mig.

Jag har ju jobbat ett anal säsonger som konstguide. Nästan alltid har de verk jag gillat i början av säsongen bytts ut till något annat när sommaren är slut.

Konst som bara är vacker är ofta helt ointressant. :) Foto tilltalar mig inte heller.

En spännande installation finns kvar i minnet. En hyllkostruktion med en massa wellpapplådor. Kartonger helt enkelt. Bara det att det var gjort i lera. Alla besökare hade liknande lådor i skrubbar och skåp. Det väckte associationer. Och var oerhört hantverksskickligt
Jag gillar en del av Jaume Plensas installationer också. Det hänger ett verk i kulturhuset Väven
 
  • Gilla
Reactions: Mkb
Jag kollar gärna efter små konstnärer på redbubble som jag kan stötta om jag vill köpa något. Jag har några tavlor, kuddar och kläder därifrån. Det blir mest digital konst då det är det vanligaste konstsättet där.

flat,750x,075,f-pad,750x1000,f8f8f8.jpg

Denna har jag som tavla tex. Nedpackad just nu dock.

flat,750x,075,f-pad,750x1000,f8f8f8.u2.jpg

Denna har jag som kudde (av kickingshoes på redbubble)

flat,750x,075,f-pad,750x1000,f8f8f8.jpg

Denna har jag som tavla över min säng just nu :D Tycker att den är så läcker med fin miljö tills man ser vad som döljer sig under vattnet.
 
Försöker kolla på Etsy också då pengarna där går mera direkt till konstnären än på redbubble, men det är andra betalmetoder så jag har inte köpt något än. Förutom en skalle men det var från en som bor i Sverige så swish funkade, så jag tittar lite extra där på just folk från Sverige.
 
Åh de kände jag genast igen! Hittade honom på redbubble och gillade samma sak som du, så typiskt svensk miljö i burriga färger men med något märkligt i bakgrunden.
simon-signalen.jpg

Jag gillar den här :laugh:
Åh jag kom på vad jag gillade särskilt med just den! Hittade vad för titel den har på redbubble: "För guds skull, spela aldrig melodin nere vid alkärren."
Det fick mig att börja garva :rofl: :rofl:
 
Jag gillar målningar och foton med djur-och naturmotiv. Det ska vara realistiskt men behöver inte vara "fotorealistiskt", huvudsaken är att känslan och ljuset är rätt. Jag är även svag för vackra, välgjorda bruksföremål som vaser, plädar, keramikformar mm. :love:

Ogillar dyr konst som ser ut att vara tagen från pysseldag på närmaste lågstadie. Känns som att kejsaren är naken liksom. Men jag antar att det bara är jag som är okulturell. :angel:
 
Ja, det är samma. Tycker väldigt mycket om dem.
Jag med, de är väldigt bra! Hon lyckas alltid skapa en stämning som man dras in i. För de som inte läser grafiska noveller redan kan jag rekommendera det, det finns många pärlor.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 228
Senast: cirkus
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 067
Senast: skiesabove
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 426
Senast: hundtant
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp