Vilken konst gillar du?

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Mkb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 4 379
En av mina absoluta favoriter är Zdzisław Beksiński, som växte upp under andra världskriget, i Polen. Vilket återspeglar sig i många av hans verk.

Hans mardrömsvärld får mig helt att tappa andan, blir totalt mörbultad av alla olika översvallande känslor. Full av beundran, vördnad, skräck och en oerhörd sorg.

s-2252.jpg

zdzis%C5%82aw-beksi%C5%84ski-skeleton-wings-illustration-wallpaper.jpg

Zdzis%25C5%2582aw%2BBeksi%25C5%2584ski%2BTutt%2527Art%2540%2B%25281%2529.jpg

Beksinski_Bones_1.jpg

S-6178low.jpg

Jag är helt okunnig i denna världen och min smak spretar nog.
Det jag spontant kommer att tänka på är Johan Bauers målningar, en häftig skapelse i metall som heter Midgårdsormen och Tor vilken är gjord av en lokal konstnär (hade tyvärr inte kvar fotot i mobilen, får väl fota vid tillfälle och lägga in här).
Dessutom erinrade jag mig att jag blev fascinerad över en glasskulptur av en vit 20talsklänning som lystes upp underifrån.
Det var @tanten som var guide på den utställningen för ganska länge sedan.

Jag tänker följa denna tråd så kanske jag både hittar många nya favoriter och även lär mig lite på kuppen :)

Jag är helt okunnig i denna världen och min smak spretar nog.
Det jag spontant kommer att tänka på är Johan Bauers målningar, en häftig skapelse i metall som heter Midgårdsormen och Tor vilken är gjord av en lokal konstnär (hade tyvärr inte kvar fotot i mobilen, får väl fota vid tillfälle och lägga in här).
Dessutom erinrade jag mig att jag blev fascinerad över en glasskulptur av en vit 20talsklänning som lystes upp underifrån.
Det var @tanten som var guide på den utställningen för ganska länge sedan.

Jag tänker följa denna tråd så kanske jag både hittar många nya favoriter och även lär mig lite på kuppen :)
För dig eller någon annan konstnyfiken rekommenderar jag kanalen The Art Assignment, med videor om lite allt möjligt konstigt, till exempel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 170
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 523
Fritid Hej på er! Är det några andra här som gillar att skriva för hand eller på datorn, berättelse, noveller, böcker eller bara rent ut av...
Svar
1
· Visningar
118
Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 370
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka