Vilken ledande stigbygel är bäst

Sv: Vilken ledande stigbygel är bäst

KL
Jag har flera par sprenger både vanliga, och har precis beställt hem mitt andra par Bow Balance.

Jag har inte provat de billigare men är grymt nöjd med mina sprenger målet är att ha såna till alla sadlar. För man kan ju inte hålla på att byta emellan;)

Nej precis, skulle man behöva byta emellan varje gång finns ju risken att man får hmmm träningsvärk ? :D :D. Och det vill man ju inte så ditt mål att ha ett par till varje är helt rätt ;) :D.

jag hittar bow balance för 1449kr... är det dom du också hittat eller ännu billigare så får du gärna pma mig med ;)

kl

Jag har både sprengers och mark todds, tycker även jag att sprengers är de bästa :)

Jag vet ett ställe där de vanliga kostar 1190kr och BB 1390kr.
Skicka PM till mig om ni vill veta vart.

Det kommer garanterat att bli ett par sprenger BB, ska spara lite pengar nu och sedan vid nästa löning ska jag beställa dem. :)
Jag längtar, vill slippa knäont NU ! :D

Men ni som har koll, finna BB att beställa även helsvarta eller är det på inkommande ?. För de jag hittar överallt är blåa.

Jag väntar på att mina BB ska dimpa ner i brevlådan när som helst. är första gången jag sätter mina fötter i ett par ledade stigbyglar. Väntar med väldans förväntning :D Återkopplar när jag testat dem!! Hoppas bara jag hinner få dem innan hoppträningen på torsdag :laugh:

Jag har haft jätteproblem med mina knän och vrister, då jag tyvärr är överrörlig. Märker stor skillnad med ledade stigbyglar. Har haft sprengers vanliga längre, ridit i vänners "kopior" och märkt skillnad. Nu när jag köpte ny häst och ny sadel slog jag till på ett par sprengers bb och är sååå nöjd. Får knappt ont vid ridning längre. De är väl värt sitt pris. :love:

Jag har köpt ett par kopior för 699 som jag är skiiiiitnöjd med:

6-ledad stigbygel med "6 way ultimate movement system" från PFIFF

Bästa kopiorna som går att få tag på! :banana:

Spana in de som jag har! Innan så hade jag ont i knäna varje dag när jag red och även efter men nu är det helt borta :D Nu finns det inget som hindrar oss från flertimmarsturer i skogen eller att hoppa mer än en gång i månaden (innan kunde jag ofta inte gå efter hoppträningarna) :)

De är :love: OCH jag fick dom för ett bra pris när jag beställde online!

kl

Urlarvig fråga kanske men vad ska man ha för storlek på BB om man är 152 lång med strlk 34 i skor? Det står på hemsidan jag kollar på att 11cm är upp till 154cm längd och att 12cm är från 155-184cm. Är ju så nära gränsen och jag antar att det är för att säkerhetsfunktionen ska fungera.

Det ska spanas in :)
Flertimmars tur i skogen?, Jo tack det skulle jag vilja orka med, det har jag inte gjort på hur länge som helst för mitt :devil: knä ..
Men får hoppas på att några stigbyglar vilka jag nu än väljer kommer hjälpa mig så jag också kan vara ute i skogen i timme... Gaaahh jag drömmer mig bort på lååång härlig ritt en varm sommarkväll :love:

Men ni som har koll, finna BB att beställa även helsvarta eller är det på inkommande ?. För de jag hittar överallt är blåa.
Jag ska köpa BB snart och de finns även i helsvarta, (med metallen även svart) det är helt nytt.De finns med brons/mässing färgad (vad man nu ska kalla den där färgen) metall dessutom.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har problem med knän och fotleder, får en malande smärta runt knäskålen, och i bland även fotknölen. Har relativt långa stigläder...
Svar
15
· Visningar
1 918
Senast: WBanna
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 622
Senast: Sasse
·
Distans Jag hittade bara väldigt gamla trådar i frågan o tänkte att det kanske har kommit nya produkter och folk har mer erfarenhet nu några år...
Svar
5
· Visningar
2 423
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V