Vilken ledande stigbygel är bäst

Sv: Vilken ledande stigbygel är bäst

Try them and you will know. :D

Jag vill veta varför. Har ridit med ett par sådana och ett par kopior. Märkte inte alls någon skillnad på vare sig kopian eller sprengers. Därför undrar jag och vill gäran ha ett mer utförligt svar än "sprengers är bäst" :)

Jag har BS byglarna. SKulle inte byta ut dem för allt i världen. Rider Distans med dessa också.
Jag fick testa ett par hos min affär innan jag köpte ett par. Att de dessutom är bland de billigaste jag hittat är ett stort plus för den affären.
Ps. Den finns på Färjestad, Karlstad;) De har även webshop

Jag har BS byglarna. SKulle inte byta ut dem för allt i världen. Rider Distans med dessa också.
Jag fick testa ett par hos min affär innan jag köpte ett par. Att de dessutom är bland de billigaste jag hittat är ett stort plus för den affären.
Ps. Den finns på Färjestad, Karlstad;) De har även webshop

Den där hemsidan visste jag inte ens om, där hittade jag en hel del smått och gott :D. Tack för tipset om hemsidan !:)

Nu har jag provridit i mina nya BB för första gången. Jag säger bara :eek::eek::eek:

Heeeelt sjuka!! Jag har alltid haft problem med att stigbyglar lägger sig snett under foten, så yttersidan av bygeln åker bak mot hälen och innersidan av bygeln fram mot tån. Detta gör att jag jämt tappar stigbyglarna vid hoppning. och detta sker med alla stigbyglar jag provat.
Men inte nu!!!! :love: Tappade inte stigbyglarna en enda gång och de låg som gjutna under foten och helt raka!! Det är nog svängen som gör det för mig att de placeras annorlunda i stiglädrerna och därmed annorlunda under foten.

Men jag älskar verkligen den breda plattan! Snacka om stabilt för fötterna. Och de var så ohala :D Och det ändes som jag hade stötdämpare under fötterna i hoppningen :D

Nä jag är sjuuuukt nöjd!! Kommer aldrig i hela mitt liv byta bort dem!!

Det enda som jag blev ledsen över var att mina var helsvarta.. Jag GILLAR ju den blå pluppen, som ingen annan gillar :rofl: Men jag tror jag överlever ;)

Kul att du är nöjd! :laugh:

Och det finns säkert någon som kan tänka sig att byta sina med blå rand mot dina helsvarta om du tvunget vill ha den lilla detaljen :D

Woho, vad kul är du är supernöjd :bump:

Nu vill jag också ha BB nu nu nu :D. Fasiken att inte pengarna finns där, men förhoppningsvis i mitten av nästa månad.

Hade pengarna funnits nu hade jag kunnat köpt blåa och vi bytt :D

Näe jag ska nog banne mig beställa ett par ikväll jag också! :D

Men hur var det nu med storlekarna? Vad tror ni, om man är 152 lång ska man köpa junior eller dam? Jag är ju precis på gränsen men det är väl kanske viktigt för säkerhetsfunktionen?

Jag är 169 och har 39 i skostorlek, mina var 12 nånting. Dam står det att de är. De sitter som en smäck på mina fötter och då har jag ganska smala och nätta ridstövlar, inge grova kängor i dem.

Tror inte det har så mycket med din längd och göra utan mera skostorlek och hur grova skor du brukar ha när du rider.
Jag har dam på mina BB och de vanliga sprenger har jag både i dam och junior stl jag använder helst junior:o Men min medryttare som är 11år och kortare än jag ( men har större fötter och grövre skor) tycker att de är alldeles för små. Jag har stl37 och använder alltid ganska nätta stövlar när jag rider (Tretorn eller läderstövlar)

OK. Jag har strl 34 i skor och jag använder i princip bara ridstövlar när jag rider. Så nu blev det inte enklare alls haha!

Jag har problem med båda knän och fotleder och rider med ett par Sprenger BB. Märker faktiskt skillnad! Även om de inte gör att jag slipper ha ont helt och hållet så gör det i alla fall mycket mindre ont i jämförelse med när jag rider med vanliga stigbyglar :)

Har du så små fötter och använder nätta stövlar tror jag på junior!

Fast jag tycker dam'en var väldigt nätta!!. Köper hon junior lär hon aldrig få plats med vinterkängor om hon vill rida ut på vintern??

Jag köpte Intec och mina knän blev såååå glada :D. Sprenger är nog ännu bättre men mina knän verkar klara sig fint med Intec.

Håller med dig. Jag har väldigt smala fötter och därför ofta smala skor (nähä? ;)) och jag tycker att mina BB är nätta och inte speciellt rymliga. Med vinterskor blir det ganska tajt och min sambo (som visserligen då är karl med lite större fötter) kan knappt få in tårna i dem men får in fötterna i ett par andra stigbyglar av dammodell som jag har.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har problem med knän och fotleder, får en malande smärta runt knäskålen, och i bland även fotknölen. Har relativt långa stigläder...
Svar
15
· Visningar
1 918
Senast: WBanna
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 622
Senast: Sasse
·
Distans Jag hittade bara väldigt gamla trådar i frågan o tänkte att det kanske har kommit nya produkter och folk har mer erfarenhet nu några år...
Svar
5
· Visningar
2 423
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V