Vilken matta?

Gillar att den hadebett rätt så diskret mönster men som ändå ger lite djup i det hela.:D
Den jag såg framför mig var lite mer mönstrad förvisso. :angel:


Själv så kör jag på denna matta som jag blev förälskad i.:love: Ger lite extra varm känsla till vardagsrummet. Så jag försöker hålla mig till varmare färger när det gäller kuddar mm eller grönt som komplementsfärg för att bryta av lite.:angel:

Visa bifogad fil 118054

Den var också riktigt fin och vågad 😍 Passar noll i mitt pastellvita hem men hade älskat den hos någon annan 😍

Jättefin! Men lite för mörka/eldiga färger för mig :D Men fint mönster :)
 
Jag är inget fan av mönster och hade valt en ljusare beige eller om man velat ha lite mörkare någon åt jutehållet. Tycker de är så fina men sedan vill jag ha en mjuk matta och väljer alltid med känslan först 😅 Tror jag velat testa en storlek som rymmer större delen av bredden på divanen (eller vad det heter) men inte hela och gått utanför den i längd samt utanför soffan mot bokhyllan.
Tänkte skriva ett liknande svar!
 
1683450928478.jpeg


En ljus matta alla gånger, typ en sån här! 😍
 
Jag hade kollat efter en Wiltonmatta i snyggt mönster som du gillar.
Enfärgat är så himla trist och ser platt och dött ut och köp absolut inte en beige 😭

image


Eller nåt liknande denna! 👍🏻
Visa bifogad fil 118315

En ljus matta alla gånger, typ en sån här! 😍

Nä inte beige, känns inte rätt. Ljusa men mönstrade som dessa bilder (eller liksom "material som sticker ut") är också fina.

En vän sa att jag borde ha en vit/svart som matchar de svartvita kuddarna, eller en med grå/rosa/vitt. Men så svårt att välja! Hon tycker också en liten matta i inramningen är bäst :)
 
Tänk att smaken kan vara så olika 😁
Det där påminner mig om väntrummet hos gynekologen 😂
Blir deprimerad av beige 😭
Men den som gillar det tycker antagligen att jag bor i en grotta tillsammans med Hattmakaren 🙄
Ja beige vill jag inte ha men troligen lite mer färg än den där matta. Men å andra sidan har jag ju färg på det mesta andra, inget helvitt liksom. :)
 
Ja beige vill jag inte ha men troligen lite mer färg än den där matta. Men å andra sidan har jag ju färg på det mesta andra, inget helvitt liksom. :)

Surga runt lite på olika sidor och se om du hittar något du gillar. Jag beställde precis en från mattadirekt, där finns en hel del trevligt 😊
Du är en för färgstark person för att ha en tråkig matta!
 
Surga runt lite på olika sidor och se om du hittar något du gillar. Jag beställde precis en från mattadirekt, där finns en hel del trevligt 😊
Du är en för färgstark person för att ha en tråkig matta!

Tack :D Du har säkert rätt i det. Fick en enligt mig väldigt ful matta av min pappa. Eller den är väl inte ful men passar inte in. Mossgrön med franskanter, STOR med. De påstår den ger harmoni men mig ger den bara stress. Tänker den ska in i gästrummet istället. :P
 
Tack :D Du har säkert rätt i det. Fick en enligt mig väldigt ful matta av min pappa. Eller den är väl inte ful men passar inte in. Mossgrön med franskanter, STOR med. De påstår den ger harmoni men mig ger den bara stress. Tänker den ska in i gästrummet istället. :P

Nej, det känns som lite fel färg.
Men köp något du gillar och våga lite med färg och mönster. Behöver inte vara något skrikigt.
Jag gillar klassiska Wilton eftersom det händer lite, är lätt att hålla rent och finns i många olika färger.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 244
Hemmet Rummet är ett ganska rymligt sovrum med halvmörkt laminatgolv, ungefär den här färgen: Möblerna är också ganska mörkt träfärgade, typ...
Svar
18
· Visningar
4 321
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag behöver lite smakråd vid val av tv-bänk och soffbord! Främst när det gäller bänken, ett bord kommer nog lånas in till en början...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: eyz
·
Hemmet Jag å sambon håller på att renovera ett rum i lägenheten (never ending story). Vi har nu kommit så långt att vi grundat en gång. Det...
Svar
11
· Visningar
4 955
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Kämpa på
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp