Vilken mobil?

Hade Samsung galaxy alfa som jag var jättenöjd med tills kristallerna började krångla. Sen började hela telefonen att haverera. Kameran gav skarpa och fina bilder. Enda jag inte gillade var att den automatiskt lade till fint ansikte, vilket man absolut inte fick. Man såg helmuppig ut i stället. Fick panna som en glödlampa om jag tog selfie. Tog jag på hästen så blev huvudet i princip alltid oproportionerligt.

Innan så hade jag S3. Hade två då jag råkade tappa den första så den gick sönder. Den första var den bästa. Krångla aldrig. Nr 2 krångla från dag ett. Sen började kristallerna.

Är lite trött på telefoner som inte håller mer än 1,5 år. Sony har jag inte hört nått gott om heller av kompisarna. Den enda som har vart nöjd är farsan som haft sin i 4år. Jag vill åxå ha en billig bra. Vill inte betala en krona mer än jag gör nu
 
@Dressyrtjejen_97 och @Karfitsa, jag kollade upp A3 nu, och den ska visst vara lik S7 på många sätt. Meeen en sida som testade A3 och jämförde den mot just S7 skrev bland annat såhär om den:
"A3 har dock betydligt färre manuella inställningar och bilder såväl i mörker som i bättre ljus blir lätt gryniga och oskarpa. När jag fotograferar några lekande hundar, alltså ett rörligt motiv, är det svårt att få skarpa bilder och hundarna blir suddiga så fort de rör sig ens lite."

Om det stämmer, då kommer jag fullständigt hata mobilen tyvärr.
A3 är en budgetmobil och jag ogillade min framförallt pga dålig kamera (och att den är seg). Håller med om omdömet ovan.
 
S7 är jag riktigt nöjd med! Fantastiska bilder och snabbt kamera. En klasskamerat av mig har s7 edge och nog är det en snyggare telefon att titta på, men hon är lite avis på ett par finesser som min s7 har som inte hennes s7 edge kan, t.ex. att färgkoda i kalendern.
 
4-5 ? På hur många år? Jag förväntar mig att mina håller i minst 5 år.....

2½ - 3 år kanske. De gör de alldeles säkert - vid normal användning. Jag tappar ju dock mina i lucernegrytor, H.H trampar på de etc. etc. så det i kombination med att jag använder den tills den går varm dagligen förkortar ju säkert livslängden en anings ;)
 
Slår ett slag för Oneplus och deras nya modell Oneplus 5.
Har själv Oneplus 3T och är supernöjd. De säljer endast en modell åt gången och nu är Oneplus 5 precis släppt.

Bra batteritid. Utmärkt kamera. Bra skärm. Billig för sin prestanda. Saknar dock SD-kort med har ett enormt minne istället. Plats för 2 SIMkort
 
Jag röstar också på Oneplus! Jag är inne på min tredje modell och har varit supernöjd. Alla tre används flitigt varje dag, så orsaken till att jag bytt modell har inte varit att telefonen gått sönder eller dylikt.
 
@Dressyrtjejen_97 och @Karfitsa, jag kollade upp A3 nu, och den ska visst vara lik S7 på många sätt. Meeen en sida som testade A3 och jämförde den mot just S7 skrev bland annat såhär om den:
"A3 har dock betydligt färre manuella inställningar och bilder såväl i mörker som i bättre ljus blir lätt gryniga och oskarpa. När jag fotograferar några lekande hundar, alltså ett rörligt motiv, är det svårt att få skarpa bilder och hundarna blir suddiga så fort de rör sig ens lite."

Om det stämmer, då kommer jag fullständigt hata mobilen tyvärr.
Jag har båda :D Hade S3 privat, fick A3 som jobbmobil och kände WOW! Bytte upp mig till en S7 privat och den kickar rumpa med A3. S7 är en xc90 och A3 en äldre V70 ;) och då är båda telefonerna mindre än ett år gamla. S7ans kamera är suverän. Kolla på min instagram, jag har sällan filter på bildern.
 
Min man har en A3 2016 och är nöjd. Dock ligger en 2017 oöppnad och väntar på att han ska öppna den. Snart gör jag det åt honom :arghh: :p
Alltså tillräckligt bra för att återvända till men han är å andra sidan inte ute efter samma egenskaper som dig TS utan vill ha en lite mindre modell som är smidig att hålla i men dom funkar för det dagliga livet. Han fotar typ 100 kort om året med den...

Själv har jag en A5 och är supernöjd. Velade mellan s7 och denna men tog denna då jag tyckte att dom lät himla lika och prislappen gjorde sitt däremellan. Har inte ångrat mig.
Tycker kameran är bra. Vill du se lite bilder så kolla i katternas bildtråd från senaste sidorna eller på hem och hobby projekt 2017. Haft mobilen ca 1 1/2 månad så senaste bilderna är tagna med mobilen. Ska ligga några bilder på sista två sidorna :)
 
Jag har Huawei P10 och är grymt nöjd med kameran samt hela mobilen.
Snygga bilder, skärpan blir bra även om man knäpper kort på springande/lekande ungar.
Blir det dåligt fokus på någon bild så kan man lätt ändra det i efterhand upptäckte jag för någon dag sedan.

Killen har S7 men jag gillar min mer :)
 
Jag har båda :D Hade S3 privat, fick A3 som jobbmobil och kände WOW! Bytte upp mig till en S7 privat och den kickar rumpa med A3. S7 är en xc90 och A3 en äldre V70 ;) och då är båda telefonerna mindre än ett år gamla. S7ans kamera är suverän. Kolla på min instagram, jag har sällan filter på bildern.
A3 är ju en budgetmodell med lite sämre prestanda än S-modellerna - som är flaggskeppen. Så din slutsats är troligen högst korrekt.

Jag som har lätt för att tappa saker väljer det lägre priset framför den högre prestandan. Jag har en A3 2016 och den fungerar bra för mig. Men jag har å andra sidan inga superkrav på kamera heller, så den ska jag inte uttala mig om.
 
A3 är ju en budgetmodell med lite sämre prestanda än S-modellerna - som är flaggskeppen. Så din slutsats är troligen högst korrekt.
Jag jobbar ju på lagret ibland och här om dagen och s7an åkte i golvet och blev kliven på utan problem :angel: har bara ett tunt plastskal på den.
Jag som har lätt för att tappa saker väljer det lägre priset framför den högre prestandan. Jag har en A3 2016 och den fungerar bra för mig. Men jag har å andra sidan inga superkrav på kamera heller, så den ska jag inte uttala mig om.
 
Den här bilden tog jag igår med min s7. Har inte gjort någonting alls med den, förutom att jag valde autojustera i telefonens bildredigering:
 
Om högsta prio är kamera så är det Samsung som gäller.
http://www.swedroid.se/swedroids-kamerablindtest-har-ar-resultatet/

Eftersom det är väldigt små förändringar mellan S7 och S8ans kamera kan du räkna med att S7an har en nästan lika grym kamera.
Synd att de inte testade iPhone 7, den har rätt grym kamera den me. Min gamla 4S tar grymma bilder, så ska bli spännande att se vad de nya tar, men å andra sidan ingen mobil kommer aldrig slå en systemkamera. ;) :p
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: sthu
·
IT & mobiler Min Samsung Galaxy S7 börjar sjunga på sista versen, nu senast så är det 3,5 mm uttaget som börjat glappa. Skärmen är kass efter en...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 735
Äldre Kommer behöva köpa ny mobil pga min nuvarande måste laddas 2-3 ggr per dag. Mina krav: - max 4000 - bra batteritid (alltså laddas max en...
Svar
15
· Visningar
1 335
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Jag har haft min Samsung Galaxy Ace 2 i fem år och nu börjar den förståeligt nog klappa ihop och jag behöver en ny. Men vilken? Jag...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp