Bukefalos 28 år!

Vilken moppe ska man välja om man är lång?

Bapelsin

Trådstartare
Mitt barn ska köpa moppe, en scooter inte en crossmoppe. Problemet är bara att han är 190cm, och inte riktigt får plats med sina långa ben i de mopeder han testat.
Jag har försökt googla på detta men får inga bra träffar alls, vilket känns lite märkligt för han kan ju omöjligt vara den första 15-åringen som är lång.

Så, i ett sista hopp vänder jag mig till Buke. Kan det möjligtvis vara någon som är kunnig på mopeder som kan hjälpa oss?
Budget max 15.000kr
 
Jag testade att googla (på engelska) och fick många träffar.

Verkar som om Yamaha och Honda har några modeller som uppskattas av långa människor på olika forum samt Sym Red Devil (som ser riktigt bra ut på bild om du googlar).

Vet inte hur utbudet på dessa ser ut i Sverige men som med allt annat, googla återförsäljare och åk och prova!
Sedan kan man ju ändå köpa 2nd hand om nypriset är över budget :)
 
Jag testade att googla (på engelska) och fick många träffar.

Verkar som om Yamaha och Honda har några modeller som uppskattas av långa människor på olika forum samt Sym Red Devil (som ser riktigt bra ut på bild om du googlar).

Vet inte hur utbudet på dessa ser ut i Sverige men som med allt annat, googla återförsäljare och åk och prova!
Sedan kan man ju ändå köpa 2nd hand om nypriset är över budget :)

Men det måste vara crossmoppar? Inte gör väl Honda och Yamaha scootermoppar?

Tonåringen vill ha en scootermoppe 😊
 
Men det måste vara crossmoppar? Inte gör väl Honda och Yamaha scootermoppar?

Tonåringen vill ha en scootermoppe 😊
Jodå det gör dom, jag vet dock inte hur många återförsäljare det finns i Sverige.

Men googla på 50cc scooter yamaha/honda så får du upp dem :)
 
Edit: Nu blir jag tveksam om 50cc räknas som mopedklass i Sverige... sorry om jag har fel....

50cc är en liten cross, som man kör motocross/enduro med. Eller finns det även moppar som har samma typ av cc?
Nu blir jag både förvirrad och nyfiken 😊
 
På mitt jobb har vi moppar från PGO. Mina lååånga kollegor kör dem utan märkbara problem :)

(Googlade lite och det verkar som att "vår" modell heter PGO Big max)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 589
Senast: jemeni
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 648
Senast: Elendil
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 020
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp