Vilken personlighetstyp är ni?

Enligt ett test som jag gjorde för längesedan så är jag INFP, men jag kan ju ha förändrats sedan dess :D Och detta är kanske inte likadant.
 
Jag fick INTJ, ”Arkitekt”.

”Arkitekter utgör endast 2 procent av befolkningen och kvinnorna i denna kategori är än mer sällsynta, bara 0,8 procent.”

Sticker alltid ut när jag gör olika tester och undrar ibland varför man inte bara kan få vara lite normal någon gång? :meh:

Två eller tre (jag kommer ju inte ihåg vad jag fick...) Här i tråden är den där superovanliga personlighetstypen redan :angel:
 
Jag får hålla med @Invicta här. Har bara gjort det en gång, nyss, men förstår direkt att det kan bli helt olika resultat för mig. Många av frågorna skulle jag kunna välja stämmer helt eller stämmer inte alls. Satte neutralt då, men det är stor skillnad på att vara neutralt inställd och att båda extremerna stämmer.

Sen så fastnar jag på flera formuleringar, som denna:
"Du tror att allas åsikter ska respekteras oavsett om de är baserade på fakta eller inte."

Jag troooor att de menar om jag anser att alla åsikter bör respekteras??
Men det står ju om jag tror att de SKA respekteras. Ska som i bör eller ska som i "kommer att"? Märkligt tycker jag.

Och utan att veta vad de menar med "respekteras" är det väldigt svårt att ta ställning till ändå.

Om jag svarar håller med, håller inte med eller neutralt på en sån fråga har nog en hel del med min dagsform att göra!

Men testet kanske funkar hyfsat på de flesta. Jag tror inte man designar test för såna som jag. Eller @Invicta då..

Förresten fick jag "medlare". Jag förstår hur det gick till men mina vänner hade fått sig ett gött skratt om de såg det..
 
Jag fick INTJ, ”Arkitekt”.

”Arkitekter utgör endast 2 procent av befolkningen och kvinnorna i denna kategori är än mer sällsynta, bara 0,8 procent.”

Sticker alltid ut när jag gör olika tester och undrar ibland varför man inte bara kan få vara lite normal någon gång? :meh:
Det får man aldrig. Jag har också den absolut mest ovanliga blodgruppen. :grin:
 
Hur känner ni andra som är introverta? Jag känner att folk inte tror på mig när jag säger att man trivs absolut bäst i mitt eget sällskap. Jag hade inte ens behövt lämna gården på länge om jag inte var tvungen. Om jag ska umgås med någon så är det de som står mig närmast och de är inte många.
Jag tycker att det är otroligt svårt att vara introvert. Andra tar för givet att man bara är otrevlig för att man inte vill vara med på sociala event. Men det är inte otrevlighet, jag ser bara inte det roliga. Jag är bra på att stå upp för mig själv, men gör det bara om det känns nödvändigt. Det känns sällan nödvändigt, så jag blir lätt överkörd.

En dröm för mig hade varit att slippa träffa folk varje månad. Jag kan visst vara social och anpassar mig till situationen, men uppfattas sällan trevlig av folk jag inte tycker om. Inte på det sättet att de tycker att det är roligt att reta mig, utan på det sättet att många som försöker retas (i skolan som hästtjej...) undviker mig i all framtid.
Jag svär aldrig åt folk, eller annars för den delen. Jag konstaterar att de beter sig ytterst märkligt och på något sätt har alla jag träffat respekt för mig. De kan reta andra, jag är inte rolig. Det är inte roligt att reta någon som varken tar åt sig eller brusar upp (det finns tyvärr sådana som tycker det, inte dem jag träffat på).

Det gör att jag slipper diskussioner med sådana människor, vilket jag uppskattar
 
Jag får hålla med @Invicta här. Har bara gjort det en gång, nyss, men förstår direkt att det kan bli helt olika resultat för mig. Många av frågorna skulle jag kunna välja stämmer helt eller stämmer inte alls. Satte neutralt då, men det är stor skillnad på att vara neutralt inställd och att båda extremerna stämmer.

Sen så fastnar jag på flera formuleringar, som denna:
"Du tror att allas åsikter ska respekteras oavsett om de är baserade på fakta eller inte."

Jag troooor att de menar om jag anser att alla åsikter bör respekteras??
Men det står ju om jag tror att de SKA respekteras. Ska som i bör eller ska som i "kommer att"? Märkligt tycker jag.

Och utan att veta vad de menar med "respekteras" är det väldigt svårt att ta ställning till ändå.

Om jag svarar håller med, håller inte med eller neutralt på en sån fråga har nog en hel del med min dagsform att göra!

Men testet kanske funkar hyfsat på de flesta. Jag tror inte man designar test för såna som jag. Eller @Invicta då..

Förresten fick jag "medlare". Jag förstår hur det gick till men mina vänner hade fått sig ett gött skratt om de såg det..
Jag tycker det är supertydligt vad de menar.

Du tror, belive, att alla åsikter ska respekteras. Du behöver ju inte sätta antingen eller, det finns ju mellannivåer.
 
Jag tycker jag får lite olika svar i de där testen beroende på hur jag mår och vad jag sysslat med senaste tiden etc.

Nu blev jag Protagonist ENFJ-A. Tydligen samma som Obama och Oprah. Gott sällskap iaf!
A82737B9-6FA4-4782-A968-7BAA080E1562.jpeg
 
Jag tycker det är supertydligt vad de menar.

Du tror, belive, att alla åsikter ska respekteras. Du behöver ju inte sätta antingen eller, det finns ju mellannivåer.
Jag tycker inte ditt förtydligande var tydligare :p

Och beroende på vad de menar så menar jag instämmer 100% eller instämmer 0%
Eftersom de använder det kategoriska "allas" så kan man ju inte hålla med lite grann bara, enl mig.

Jag tror absolut inte att alla åsikter kommer att respekteras.

Jag tycker inte heller att alla åsikter bör respekteras.

Men huruvida en åsikt är faktabaserad eller inte är inte det som är mest relevant i frågan.

Man kan komma fram till helt vidriga åsikter baserat på fakta.

Och så vidare. Testet funkar nog bättre om man inte tänker så mycket. Men det är inget jag kan stänga av.
 
Jag har gjort testet flertalet gånger under årens lopp och har samtliga gånger blivit ISFJ-T, vilket är "Försvararen". Jag tycker den stämmer in rätt bra.
 
E0317B13-8307-4878-9DFA-A378817FC734.png


99% introvert men sanningen är nog 100.. 😅😂 Min pojkvän hade så svårt att förstå att människor dränerar mig (inkl han själv 🙄) men nu förstår han och lämnar mig i fred när jag behöver. 😉 De få människor jag orkar umgås med utan att bli helt slut kan jag räkna upp på mindre än min ena hand.
 
Hur känner ni andra som är introverta? Jag känner att folk inte tror på mig när jag säger att man trivs absolut bäst i mitt eget sällskap. Jag hade inte ens behövt lämna gården på länge om jag inte var tvungen. Om jag ska umgås med någon så är det de som står mig närmast och de är inte många.
Jag tycker att det blev så mycket lättare efter jag förstod att det var introvert jag var och inte bara konstig vilket jag känt mig som länge. Och folk har beskrivit mig som sur och blyg vilket jag inte känner igen mig själv i.
Nu omfamnar jag mitt introverta jag, eftersom att jag inte umgås med så mycket människor så behöver jag oftast inte heller bry mig om vad dom tycker.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp