Vilken ras är din häst och vad har den tagits för att vara?

Min gammeltant (i himlen nu), engelskt fbl, fux - russ och shettis :cautious:
Skyan 3.jpg
 
Väldigt få som gissar på att jag har en kallblodstravare, i princip alla tror jag har en nordsvensk (även bland travfolk). Ibland har folk inte trott på mig trots att de sett frysmärkningen. Han är efter Järvsöfaks, så en välkänd stam.
 

Bifogade filer

  • IMG_1364 (2).JPG
    IMG_1364 (2).JPG
    445 KB · Visningar: 130
Väldigt få som gissar på att jag har en kallblodstravare, i princip alla tror jag har en nordsvensk (även bland travfolk). Ibland har folk inte trott på mig trots att de sett frysmärkningen. Han är efter Järvsöfaks, så en välkänd stam.
Nä du, mej lurar du inte! Jag ser ju klart och tydligt att det är en korsning shettis och russ. Vi hade det på ridskolan så jag vet hur en sån ser ut :D
 
Min förra var ett connemarasto. Hon togs ofta för PRE - en gång trodde dom hon var hingst. Gubben vi hade henne på bete hos hävdade bestämt att hon var arab, för han visste minsann hur såna såg ut. Connemara var hon INTE! Ibland trodde folk halvblod.

Nuvarande arabtjejen tror de flesta arab på sommartid. Vintertid är de lite mer osäkra vad det är för en ponnykorsning... Det värsta hon blivit kallad är nog mulåsna... Vi är fortfarande jättesårade!
 
Det här gäller inte min häst, men väl MIN bristande kunskap. :D
Det är ett av grannens ston, jag såg henne på vintern första gången (hon sätter väldigt mycket päls så hon såg ut ungefär som hon gör på mittenbilden, bara lite mindre lera) och jag var helt säker på att hon var en islandshäst. Hon har dessutom väldigt markbunden trav, så det såg ut som tölt på håll. *fäktar ursäktande* Lite pinsamt faktiskt, men jag är riktigt kass på raser.

jalta4.jpg


Hon är 50% connemara och på andra sidan finns bland annat brittisk ridponny, engelskt fullblod och welsh mountain.

(Notera Buke-kepsen för extra likes. :D )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp