Vilken ras? Nr 2.

Hej allihopa och tack för alla fina förslag på olika raser! Jag har dock fortfarande inte bestämt mig, detta med att välja ras är så svårt! Jag har börjat att ta upp ridningen igen och drömmer om att i framtiden skaffa egna hästar, min dröm är att flytta till en stor gård med lite olika djur så hunden måste verkligen kunna trivas med andra djur och speciellt hästar, med träning såklart. Jag har suttit och läst hur mycket som helst om vilken ras som passar som stall och sällskapshund men jag har inte blivit mycket klokare. Många skriver Jack Russell Terrier och de är så fina men jag tror att de kräver lite mer än vad jag kan ge, eller vad tror ni?
Snälla snälla snälla alla hund och hästmänniskor här på Bukefalos, tipsa tipsa tipsa! Jag sökar alltså en sällskapshund som kan följa med ut på ridturerna. Jag vill även träna lydnad på hobbynivå, apportera med dummie, godissök och gå långa promenader. :):D
Tycker inte en jack russel kräver mer än så :)
 
Många skriver Jack Russell Terrier och de är så fina men jag tror att de kräver lite mer än vad jag kan ge, eller vad tror ni?
Snälla snälla snälla alla hund och hästmänniskor här på Bukefalos, tipsa tipsa tipsa! Jag sökar alltså en sällskapshund som kan följa med ut på ridturerna. Jag vill även träna lydnad på hobbynivå, apportera med dummie, godissök och gå långa promenader. :):D

JRT är förvisso en rolig hund, men de kräver mer och har i regel avsevärt mer jakt i sig än ex.vis mina aussies som i grunden är gårdshundar vars uppgift var att hålla efter skadedjur och hjälpa till med att (i flock) flytta djur bland annat, så även de lämpar sig fint till vad du vill ha en hund till och de är heller inte mer frusna av sig än nån annan hund.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 659
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 175
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 172
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp