Vilken ras?!

Hejsan.

Jag brinner för den rasen som vi valt och det är Lagotto Romagnolo. Det är en ras som är väldigt aktiv och det är en ras som skall arbeta. Men det är även en ras som är sin familj trogen. Gå in på dessa länkar:

http://www.lagotto-pronto.cjb.net/ Detta är en nättidning om rasen.

http://lagotto.org/ detta är den svenska Lagottoklubbens hemsida.

Jag hoppas du skall tycka om det du läser.
 
Har ni kommit fram till några andra förslag?
Skulle vara kul och höra om ni har bestämt er osv. :)

/Frida

_____________________________

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Hejsan! Idag har vi varit och kollat på Boxer, en kennel med tre stora hannar. Hundarna var verkligen helt underbara, så vackra, roliga och glada och ja dem var jättebra! Dom verkar fungera till typ allt! Och ägaren visade ute på gräsmattan lite olika trix och lydnad med en av hans hundar som är på elitnivå i lydnad. Helt otroligt var det, för mig har inte sett så mycket innan, men iaf han ställde sig kanske 30 m bort från hunden och sa "kom!" och så började hunden springa mot han och så sa han plötsligt "ligg" och hunden stannade direkt! Snacka om ha pli på sin hund.. Men hela familjen fick verkligen ett jättebra intryck av rasen och vi ska nu ställa upp oss på kö för en valp..
Men självklart ska vi titta mer på fler boxerkennlar och möjligtvis på andra raser också.
Kram Louise
 
Har inte Boxrar ganska stora problem med sjukdommar inom rasen? Jag har hört att bl a cancer är väldigt vanligt just hos dessa.
 
Nu verkar du ju ha bestämt dig för en hund redan!
Men måste tipsa om engelsk springer spaniel! (min ras!)
Vackra kloka glada lättlärda hundar... Väldigt friska och sunda!

:love: :love: :love: :love:
 
Hejsan!

Har ni bestämt er för någon ras än?
Vilken i sådana fall? Är en valp tingad?

Svara gärna!

/Frida

______________________________

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 127
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 459
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Som rubriken säger, finns det någon ras där man kan hitta hundar som i efter träning, uppfostran etc. kan passa in på alla krav? Ca...
Svar
19
· Visningar
1 484
Senast: Marje
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 332
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp