Vilken roll hade du fått i Midsumer?

Grejen är den att din man bara låtsas dö i ditt mordförsök för att slippa ditt eviga tjat om stamtavlor och resultat. Han drog till en exotisk ö där han lever livets glada dagar. Han har under lång tid fått ihop enorma summor pengar på spelvinster då han ju faktiskt fått mycket tips av dina samtal om egna och andras hästar. Så du håller dig undan polisens förhör och får inte veta på flera dagar att liket som hittats inte var din mans.
Vilken twist! :rofl:
 
Eftersom rollen som byns fågelskådare är ledig kniper jag den! Jag har alltid en kikare eller kamera om halsen och är inte särskilt väl omtyckt med få vänner. Det kan delvis bero på mitt giriga sätt och tysta iaktagande, jag söker aldrig någons sällskap. Jag har en son och är en tämligen överbesky...

Jag är Mrs Rainbird :(:sorry:
 
Barnaby.
Om den rollen inte är tillåten är jag ordförande i byns trädgårdssällskap, kyrkans syförening och teatersällskapet. Finns det en väg och parksamfällighet ansvarar jag även för den. Det är jag som anordnar och organiserar de byfester som förekommer i nästan alla avsnitt. En person med fullt upp med diverse projketledande alltså. Med list och klokhet leder jag alla kommittéer som krävs för att anordna festerna. Inte sällan är det någon i de kommittéerna som antingen blir mödrad eller är mördaren (i vissa avsnitt är det jag, men återuppstår som en fågel Fenix till nästa avsnitt). Den enda organisation som jag helt håller mig borta från är @Bluefish ornitologförening. Jag vill inte blanda mig i andras projekt!
Bor i ett korsvikeshus med för lågt i tak och mängder med rosor nära byns pub (så att jag kan ha koll på alla som kommer och går).
 
Barnaby.
Om den rollen inte är tillåten är jag ordförande i byns trädgårdssällskap, kyrkans syförening och teatersällskapet. Finns det en väg och parksamfällighet ansvarar jag även för den. Det är jag som anordnar och organiserar de byfester som förekommer i nästan alla avsnitt. En person med fullt upp med diverse projketledande alltså. Med list och klokhet leder jag alla kommittéer som krävs för att anordna festerna. Inte sällan är det någon i de kommittéerna som antingen blir mödrad eller är mördaren (i vissa avsnitt är det jag, men återuppstår som en fågel Fenix till nästa avsnitt). Den enda organisation som jag helt håller mig borta från är @Bluefish ornitologförening. Jag vill inte blanda mig i andras projekt!
Bor i ett korsvikeshus med för lågt i tak och mängder med rosor nära byns pub (så att jag kan ha koll på alla som kommer och går).
Då var det du som såg och misstänkte mig på min nattliga promenad:mad::laugh:
 
Har bott här hela livet, men är ibte så social av mig.
Jag virkar grytlappar och sjalar med mera, pysslar hellre än bra. Det är mer för att hålla mig sysselsatt framför TVn än för själva resultatet av pysslet.
Vågade anmäla mig till en yogaklass för nybörjare för någon månad sedan.
Har sådär logisk oordning hemma. Jobbat skift och blir utfrågad ifall jag såg något mystiskt på väg hem från jobbet den där sena kvällen. Men kan tyvärr inte bidra med så mycket mer än att jag mötte en bil på hemvägen. Sedan tror jag, eller väldigt liten kombi?
 
Jag är den där bonden som bor en bit utanför byn, och som kör runt med traktorn överallt hela tiden. När Barnaby kommer för att fråga om jag sett eller vet något, så är jag okoncentrerad, svarar lite snurrigt och osammanhängande, eftersom jag håller i sto med föl.

Jag blir såklart misstänkt, eftersom jag beter mig lite udda, och gör saker vid udda tider. När man försöker fråga ut mig mer, så håller jag mig undan för att undvika att träffa Barnaby.

Grannarna har sett mig ute med pannlampa alla möjliga och omöjliga tider på dygnet, ofta med en spade eller grep i handen. Grannarna har också sett mig gräva i gödselstacken mitt i natten med pannlampa.

Det lyser ofta i verkstan på natten, och jag släpper inte in besökare i huset, utan går ut om någon vill prata med mig.

Vad jag döljer? Ingenting visar det sig, efter att ha verkat huvudmisstänkt väldigt länge, eftersom mordoffret stacks ihjäl med en vass högaffel från min lada, och blev överkörd med en traktor.

På gödselstacken grävde jag efter metmask, och jag släpper inte in folk, eftersom jag skäms över att det är ostädat...Dessutom är jag extremt morgontrött och kvällspigg, så sådär vid 23-tiden trivs jag med att pyssla i verkstaden.

Mördaren var i själva verket min gnidna och långsinta kusin, som bor i granngården som stal högaffeln, och tjuvlånade traktorn för att mörda en person som återkommit till byn för att få betalt för en gammal skuld, medan jag var ute och fiskade, och som ville att jag skulle få skulden eftersom jag tog det sista av Brylépuddingen på julafton 1978.
 
Jag är den där bonden som bor en bit utanför byn, och som kör runt med traktorn överallt hela tiden. När Barnaby kommer för att fråga om jag sett eller vet något, så är jag okoncentrerad, svarar lite snurrigt och osammanhängande, eftersom jag håller i sto med föl.

Jag blir såklart misstänkt, eftersom jag beter mig lite udda, och gör saker vid udda tider. När man försöker fråga ut mig mer, så håller jag mig undan för att undvika att träffa Barnaby.

Grannarna har sett mig ute med pannlampa alla möjliga och omöjliga tider på dygnet, ofta med en spade eller grep i handen. Grannarna har också sett mig gräva i gödselstacken mitt i natten med pannlampa.

Det lyser ofta i verkstan på natten, och jag släpper inte in besökare i huset, utan går ut om någon vill prata med mig.

Vad jag döljer? Ingenting visar det sig, efter att ha verkat huvudmisstänkt väldigt länge, eftersom mordoffret stacks ihjäl med en vass högaffel från min lada, och blev överkörd med en traktor.

På gödselstacken grävde jag efter metmask, och jag släpper inte in folk, eftersom jag skäms över att det är ostädat...Dessutom är jag extremt morgontrött och kvällspigg, så sådär vid 23-tiden trivs jag med att pyssla i verkstaden.

Mördaren var i själva verket min gnidna och långsinta kusin, som bor i granngården som stal högaffeln, och tjuvlånade traktorn för att mörda en person som återkommit till byn för att få betalt för en gammal skuld, medan jag var ute och fiskade, och som ville att jag skulle få skulden eftersom jag tog det sista av Brylépuddingen på julafton 1978.
Bättre motiv är nog svårt att hitta! Sno brylépuddingen - du ska vara tacksam att det inte var du som blev mördad :rage:
 
Nån galen tant i utkanten av byn med för många hundar och en ponny.
Ofta misstänkt pga dåligt humör/otrevlig och även den som ofta hittar liken på min dagliga morgonpromenad med hundarna 😁

Tar mig friheten att skjuta fåglar (fasaner) om de stör mig och är aldrig på lokala pubben då jag inte dricker alkohol (ännu mer misstänksamt)
 
Nån galen tant i utkanten av byn med för många hundar och en ponny.
Ofta misstänkt pga dåligt humör/otrevlig och även den som ofta hittar liken på min dagliga morgonpromenad med hundarna 😁

Tar mig friheten att skjuta fåglar (fasaner) om de stör mig och är aldrig på lokala pubben då jag inte dricker alkohol (ännu mer misstänksamt)
Hur många hundar är ”för många”? (Frågar åt en kompis!)
 
Midsumer är ju fullt av stereotyper. Herrskap, tanten som går i kyrkan, snubben som driver puben, hans riviga fru. Och sen har vi mannen på akvarellkurs, flummiga sektmedlemmar och fågelskådare.
Nu är det dags för oss på Buke att skapa en karaktärskatalog för Midsumer utifrån våra alldeles vanliga jag och lite fri tolkning.

Jag bor i utkanten av byn med en lagom förvirrad make. Trädgården är rörig o full med lika mycket nässlor som fina blommor. Har en tendens att prata med alla som går förbi om tid finnes. Det är väldigt lätt att beskriva mig så även en person som aldrig träffat mig tidigare förstår vem jag är om dom ser mig. Dyker ofta upp mitt ute i skogen med min alldeles för glada hund till somligas förskräckelse. När Barnaby kommer för att fråga om jag sett något blir han smått distraherad av röran inomhus och hittar inte en tom stol att sitta på. Jag pratar öronen av honom och glömmer helt att bjuda på något vilket han nog är glad för. Han försöker förtvivlat hålla sin kostym borta från hundens dreggel samtidigt som han backar mot dörren. När han precis ska gå kommer min man in genom ytterdörren bakom honom och föser honom in mot köket igen, lite kaffe ska han väl ha. Dagen efter besöket inser han att jag i allt jag sagt även gett en tidsangivelse då jag sett en viss person som kan ha betydelse för utredningen. Han skickar då sin assistent som kommer tillbaka två timmar senare något omtumlad. För nu har jag fattat att det är fart i byn och var beredd med både lediga köksstolar och kaffebröd.

Så, det var min karaktär, vem är din?
Jag övernattar på puben och går den där akvarellkursen. Som är en gång i veckan. Jag har tweedkjol, ylletröja med skinnlappar, tjocka strumpor och vandringskängor o en Barbourjacka, risigt långt utsläppt hår med lite akvarellfärg i.

Kommer från en näraliggande stad, men dagen då mordet på skördefesten sker dök jag upp på pajtävlingen med en squash under ena armen och en äppelpaj i korgen redo att komma delad sista plats i båda. Antagligen var jag helt nära när mordet skedde och rent av pratade med mördaren. Men missade det helt och klarar inte av att ge några som helst signalement.
 
Och det är nu jag avslöjar att inspirationen till denna tråd kom från toffeltråden. Tofflor säger en del om personen som bär dom och min hjärna spann iväg.
Hjälp! nu måste du ju gå vidare i toffeltråden och berätta vad alla som publicerat sina tofflor i tråden har på sig, och har för möbler! :p
 
Jag som är "ny inflyttad" från stan (efter ca 15+ år) och inte infödd lant bo har kläd komplex och har i någon form för överkompensation köpt allt som är brunt, grönt och lantligt från Holland Cooper. Att jag ser ut som en levande reklamstolpe för märket och inte helt passar in i by stilen ändå,, går mig helt förbi 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp