Bukefalos 28 år!

Vilken sadel skulle du sälja?

domino

Trådstartare
Jag har en Kloster Schönthal allround och kommer få med en Lewa allround sadel med hästen. De är i ungefär samma skick och lika sköna att sitta i. Lewan något djupare säte och Klostern mer flatback modell.. Jag kommer bara behöva en av dom.. Vilken ska jag sälja?? Tips!
 
Dum fråga kanske, men har du PROVAT Kloster Schönthal-sadeln på hästen? För har man sån tur att en sadel som man bara har liggande passar perfekt på hästen så bör man gå och köpa en Trisslott omedelbums, medan turen håller i sig :D

Om nu båda mot förmodan passar lika bra på hästen så skulle jag behålla den som var snyggast, om jag var du :p
 
Ja, båda är provade på han och de passar... Men jag behöver ju bara en. Det lutar åt att jag behåller Lewan iaf.. :)
 
Om jag känner mig själv rätt kommer det bli att jag bara använder en av dom... Lewan har djupare säte och Klostern är typ flatback modell.. mer mot hopp.. Och hoppa kommer jag inte göra i större utsträckning..
 
BEHÅLL LEWA sadeln!!!!
En lewa som passar är guld värd.
Men vill du sälja en av sadlarna snabbt, så väljer du Lewan.
Dom blir nästan aldrig osålda någon längre tid.
 
Jag har då bara sett tråkiga Lewasadlar så om båda passar lika bra så skulle jag behålla Kloster Schöntal-sadeln, men du ska självklart behålla den hästen passar bäst i och som du trivs med.
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 372
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
513
Senast: pajaztar
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: liiinnea
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp