Vilken säng ska man köpa?

Bukefalos 30 år!

Ipalollipop

Trådstartare
Dags att köpa ny säng. Vill lägga max 15.000 gärna mindre, men vill ha en bra säng.
Ska vara 180, gärna medium på ena sidan å hård på andra. Gärna sammetstyg men inget krav.
Mio har snygga men hört de är sämre i kvalite.
Hört Jysk har bra sängar men resten av deras grejer brukar ha kass kvalite..

Tips?

Jag köpte ny säng nyligen. Jag ville ha en kontinentalsäng, 140-160cm.

Jag köpte min från PASS of Sweden, när de hade ruggigt bra kampanj - betalade drygt 15tkr inkl finare ben och sänggavel (ungefär lika mycket som jag fått betala på typ IKEA.. Ordinarie pris är dock mycket högre..!). Valde tyg, färg etc. Dock 140cm, men jag ville inte ha madrassen delad invändigt (vilket du vill, eftersom du vill ha olika hårdhet) vilket det blivit om jag gått upp i storlek. Så om du kan tänka dig att kanske gå upp några tusenlappar i pris iom storleken, så skulle jag hålla ögonen öppna efter en bra kampanj hos dem - det är kvalitetssängar!

Har läst på Buke att många verkar nöjda med IKEA. När jag kollade in dem så var det lite blandat i recensionerna, men kanske värda att provligga/titta på iaf?

Dags att köpa ny säng. Vill lägga max 15.000 gärna mindre, men vill ha en bra säng.
Ska vara 180, gärna medium på ena sidan å hård på andra. Gärna sammetstyg men inget krav.
Mio har snygga men hört de är sämre i kvalite.
Hört Jysk har bra sängar men resten av deras grejer brukar ha kass kvalite..

Tips?
Jag har en mio säng, sen 10 år. Ifs mest till gäster senaste 2 åren.
Den har mediummadrasser och tror bara det gock o välja det på den modellen.
Kostade vid inköp rätt precis 10' på lite kampanj.
Har inget ont o säga om sängen, är inte sliten. Gillar att madrasserna är delade så man slipper ligga i en grop om man sover med ngn tyngre.

Jag köpte min från PASS of Sweden, när de hade ruggigt bra kampanj - betalade drygt 15tkr inkl finare ben och sänggavel (ungefär lika mycket som jag fått betala på typ IKEA.. Ordinarie pris är dock mycket högre..!). Valde tyg, färg etc. Dock 140cm, men jag ville inte ha madrassen delad invändigt (vilket du vill, eftersom du vill ha olika hårdhet) vilket det blivit om jag gått upp i storlek. Så om du kan tänka dig att kanske gå upp några tusenlappar i pris iom storleken, så skulle jag hålla ögonen öppna efter en bra kampanj hos dem - det är kvalitetssängar!

Har läst på Buke att många verkar nöjda med IKEA. När jag kollade in dem så var det lite blandat i recensionerna, men kanske värda att provligga/titta på iaf?
Vi köpte en kontinentalsäng från Ikea till stugan förra sommaren. Provlåg i varuhus. Köpte en medium och en hård madrass, kändes bra. Fick hem den. Jag upplevde mediummadrassen som brutalt hård. Nu har ju Ikea en sov-på-saken garanti så man får byta madrass inom nio dagar. Men eftersom det inte fanns en mjukare variant så var det meningslöst.

Hemma har vi en säng från Mio, den är nog tio år gammal. Vi trivs med den.

Jag har sängram + ribbbotten från ikea, madrass och bäddmadrass från Jysk. Jag ogillar resårbottnar och tempur, så har en speciallösning av andra sorter istället.

Plussar på denna.
Har också köpt säng där och är jättenöjd.
I helgen ska jag åka dit och byta ut min resårmadrass då den visade sig vara något för mjuk i bäckenregionen. Då ringde jag, la min beställning, så tar jag med mig min gamla resårmadrass och får med mig en ny hem.

Smidigt!
Dessutom tillverkat i Sverige.
OCH. Det finns 80-talet olika färger att välja mellan.

Ska på sängjakt imorgon ska prova både Mio , Sova osv. Många som har kampanjer nu å vill ju helst hinna få sängen inom 8 veckor :)

Plussar på denna.
Har också köpt säng där och är jättenöjd.
I helgen ska jag åka dit och byta ut min resårmadrass då den visade sig vara något för mjuk i bäckenregionen. Då ringde jag, la min beställning, så tar jag med mig min gamla resårmadrass och får med mig en ny hem.

Smidigt!
Dessutom tillverkat i Sverige.
OCH. Det finns 80-talet olika färger att välja mellan.
Är lite rädd att beställa online då jag gärna vill prova sängen först. Men provade i butik Mio med medium på ena sidan å hard på andra så är nog de jag ska ha dock!

Är lite rädd att beställa online då jag gärna vill prova sängen först. Men provade i butik Mio med medium på ena sidan å hard på andra så är nog de jag ska ha dock!
Ja online skulle jag aldrig våga. Det är så olika vad "hård" är för något. Jag hade den hårdaste de hade på kungsängen och den var på tok för mjuk, mitt diskbrock blev otroligt triggad så att jag knappt kunde gå till slut. Så den fick jag lämna tillbaka.

På passofsweden gör de sängen exakt som man vill ha den.

Men du kanske har väldigt långt till dem?

Ja online skulle jag aldrig våga. Det är så olika vad "hård" är för något. Jag hade den hårdaste de hade på kungsängen och den var på tok för mjuk, mitt diskbrock blev otroligt triggad så att jag knappt kunde gå till slut. Så den fick jag lämna tillbaka.

På passofsweden gör de sängen exakt som man vill ha den.

Men du kanske har väldigt långt till dem?
Ja jag bor tyvärr i SKåne :)

Liknande trådar

• Sängproblem...
  • Hjälp mig köpa robotdammsugare!
  • Jag behöver köpa en ny bäddmadrass
  • Vilken handväskhund ska min man ha?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross