Vilken service lämnar du vid sadel försäljning?

Sv: Vilken service lämnar du vid sadel försäljning?

Jo, man får prova, med rent under den och utan stigläder :) Har själv gjort det två gånger (fast ena gången behövdes ingen provridning eftersom sadeln låg skitkasst redan när hästen stod still :p)

Jag skulle aldrig låna ut en sadel, det är alldeles för stora risker med att nått skulle hända. Däremot kan jag åka iväg med sadeln och låta intresserade prova sadeln, mot milersättning om det inte är så att jag åker förbi ändå...

Sist jag köpte sadel gjorde vi på ett otroligt bra sätt som var både tryggt och säkert för både mig och säljaren!
Jag fick höra talas om sadeln genom min sadelmakare och genom min tränare sen fick jag tag på tjejen som hade sadeln. Eftersom jag ville att sadelmakaren skulle vara med och prova ut sadeln så gjorde vi så att hon som hade sadeln lämnade in den till sadelmakaren som tog med den till mitt stall och provade på hästen.
Kändes otroligt bra att jag aldrig behövde ta ansvar för att nått skulle hända med den lånade sadeln och säljaren hade säkerheten att sadelmakaren hade sadeln och tog utprovningen genom hennes företag :)

Nu kanske inte alla sadelmakare är så snälla som min men man kan ju prova ;) Det här handlade ifs om en lite dyrare sadel i 15000 kr klassen men ändå :)

Öppet köp eller ej. Köparens reklamationsrätt kvarstår ju.

Jag är ju ingen affär utan en privatperson och det är svårt för att inte säga omöjligt att vinna en ev. tvist för några tusenlappar om man inte kommer överens.

Och detsamma gäller för köparen, också en privatperson som kan få svårt, för att inte säga omöjligt, att vinna en ev. tvist..

Risken finns att man blir stående med en sadel som inte går att sälja för att bommen har gått av eller något annat som inte syns för blotta ögat.

Risken finns ju att säljaren varit oärlig och skickat en sadel med bruten bom.
Och då står köparen där med en sadel som inte går att sälja vidare..

En vanlig sadel av standardkvalitet går inte sönder i bommen helt utan vidare, det krävs ofta en ganska rejäl yttre påverkan, vilket troligtvis resulterar i skador som syns med blotta ögat?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
27 067
Senast: monster1
·
Utrustning Jag har lämnat in min sadel på försäljning hos ett välkänt företag för ca ett år sedan. De tog då bilder och lade ut på sin hemsida... 2
Svar
35
· Visningar
5 062
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: NotlikeI
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Härom dagen gick jag till en blomsteraffär. Jag ville köpa något litet, fint och färgglatt som en present till en vän. Jag har en annan...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S