JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Vilken sits passar denna vagnen?
Trav
Trådstartare
Trådstartare
Fjunet
Startdatum
Startdatum
7 Jul 2005
Svar
Svar
7
Visningar
Visningar
1 137
En sulkysits eller en speedcartsits? Eller inget av det kanske?
Har nämligen ingen aning om hur sitsarna sätts fast + att denna vagnen är ganska gammal och hästgrejor uppdateras ju ofta... Där var tidigare en sits med läderremmar som man spände under träplankan.
Sv: Vilken sits passar denna vagnen?
Huuuu, en sån känner jag igen...
Fast min hade ett litet stag runt träplattan också. Man hade nån platt hård sits med remmar att spänna fast på den. (av formskum eller nåt)
Den orsakade en skada på min svanskota som jag fortfarande känner av även om den hände 1979.
Min Jerald hade en rätt platt sits med remmar, en sån kanske skulle funka???
Annars funkar det säkert med vissa vanliga sulkysitsar som skruvas.
Haha, jag visste väl att vagnen var gammal
Hittar ingen återförsäljare av den platta sitsen med remmar från Jerald
Köp den sits som du vill ha och ta en 2-3 mm aluplåt och borra hål så det passar
Som Jari säger, om du hittar en med annan fastsättning går det ju ypperligt att borra hål i träplattan.
Men försök att fundera ut någon "ställbar" konstruktion för jag förmodar att kusken inte växt färdigt???
Bidermans är ju återförsäljare av Jerald så de borde väl ha? Våår sulky införskaffades -98 så det borde ju gå att få tag i reservdelar.
Annars sålde jag Jeralden till Skåne så du får väl ge dig ut och leta...
/// ghost
Haha, jo jag har växt färdigt
Har ordnat sits nu. Tack för all hjälp!
Och kan sitta i en sån där???
Jag är imponerad...
Jag skulle aldrig komma på idén att prova, man har väl blivit bortskämd...
Den passar precis
Relationer
Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då.
Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19
20
21
Skola & Jobb
Hej alla bukefalos medlemmar.
Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Hundhälsa
Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Skola & Jobb
Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Vilken ras passar mig?
Hundavel & Ras Jaa 😍 bara problem med storleken i min lilla bil 😅 och sen är jag lite nojig efter att ha haft min valp, jag tänkte många gånger "tur...
Niyama
Idag kl 00:53
Svar: 337
Visningar: 34 940
Hund
Smitare - hur gör ni?
Hundträning Oavsett andras tidigare svar kan jag bara konstatera att min hund kommer mer än gärna fram till mig nu trots att den hoppat ut lös, av...
Mia_R
Igår kl 23:52
Svar: 122
Visningar: 6 827
Hund
Dressyrsnack nummer 18
Dressyr Jag själv har undvikit att lämna på station. Upplever att det blir mindre stress och bättre förutsättningar om stoet bor hemma. Men...
Fiorano
6 minuter sedan
Svar: 1 473
Visningar: 114 999
Grenar
Det här med muskelskador...
Hästvård Om det var stökigt på kliniken kan det ju vara det som gjorde att lastningen blev svår. Ibland blir det för mycket för dem, och de blir...
Emma-pemma
18 minuter sedan
Svar: 36
Visningar: 1 899
Vård
Hagbygge
Anläggning Jag har 40-80-120 tror jag som standard. Men har en hage med fyra trådar också (en kopplad direkt till jord) och en hage där de två...
Blyger
52 minuter sedan