Bukefalos 28 år!

Vilken sitsstorlek har du i sadlen?

Globus Clic, 16,5", dressyr, som är anpassad efter mig och den sadel jag rider i nio av tio gånger.
Urgammal billighetssadel i 17", hopp, som medföljde en annan häst för tretton (!) år sen och var gammal redan då, men som ligger bra på min häst och därför får vara kvar eftersom jag dels sällan rider i den och dels inte hade råd med två "nya" sadlar (dressyrsadeln var visserligen begagnad, men pedantskött och ytterst sparsamt använd).
 
Dressyr: Zaldi classic 16"
Hopp: Henri de Rivel 16,5"
Jag är 160 cm lång och väger 45 kg.
 
Equipe expression Linnea 17,5"
Frank Baines Elegance 17,5"

Dressyrsadeln är egentligen alldeles för stor för mig. Men den tillhör i första hand min mammas häst så bara att bita ihop när jag lånar den.

I hoppsadel kräver mina överben en 17,5" om den inte är extremt framskuren då funkar det oftast ner till 16,5"
 
Har en equipe emporio 18"
Suddig bild men man ser lite iallafall:)
b10f15cc83ff4b756e9fea4d3ecf358e.jpg

3908f3931c2879f63ec9c154bc20b6f1.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 365
Senast: iNHALE
·
Utrustning Läste precis att det gjorts ett hjälm test i Finland. Flera hjälmar klarade inte testet detta har ju hänt förut även på Svenska tester...
Svar
0
· Visningar
232
Senast: jemeni
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp