Vilken soppa

Currysoppa där grunden var kyckling men den smakar knappt nått så jag brukar skippa den 😁
Buljong, vatten, vitt vin, curry,lök, broccoli och paprika
 
Nikkalouktasoppa är min höstfavorit! Mättande och okomplicerad. Jag brukar ha i chili och vitlök också för att mota bort höstrusket lite extra.
 
DSC_8520.JPG

Den här soppan åt jag häromdan. Var smidig att göra vad jag kommer ihåg. 😅

Potatisen gillade inte rikigt att bli fryst men annars smakade den bra efter att ha legat i frysen ett tag också. 😅
 
Varierar mitt soppätande mellan blomkålsoppa, jordärtskocksoppa, svampsoppa, tomatsoppa, paprikasoppa, pumpasoppa och zucchinisoppa.

Gör oftast liknande recept där huvudingrediensen rostas i ugn eller fräses i olja på spisen. Vitlök och gul/ schalottenlök fräser jag i kastrull och tillsätter huvudingrediensen och vatten med örtsalt att koka i. Ev tillsätts vita, kokta bönor. Mixa slätt, tillsätt ngn dl kokosmjölk och låt bli varmt.
 
Vi äter ofta Fiskarhustruns fisksoppa med tillägg av potatis i.

Nudelsoppa äter vi ganska ofta också. Vanliga kokta snabbnudlar med krydda. Kokar ägg som vi delar. Ibland stekt svamp, kyckling till. Koriander. Man kan välja att göra det som soppa eller utan spadet från nudlarna.
 

Liknande trådar

Mat När jag var barn åt jag en maträtt flera gånger hos en kompis som jag minns att jag tyckte var suveränt gott. Det var några slags...
Svar
14
· Visningar
1 366
Senast: Eli
·
Mat Jag har lite svårt att få i mig frukost på dagarna men behöver verkligen den energikicken innan det är dags för lunch. Jag har tidigare...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 688
Senast: Scandi
·
Hemmet Jag har snöat in. På stekpannor. Jag behöver förnya beståndet men desto mer jag läser, ju mer förvirrad blir jag, och har ingen aning om...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 576
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp