Vilken sport ska jag pröva?

kevina

Trådstartare
Jag gillar att träna. Men behöver ett mål. Det går inte bara gå till gymmet utan jag behöver ett mål, en utmaning och träna inför.

Tex inom löpning så finns Vårruset, Tjejmilen etc.

Nu vill jag pröva på någon ny träningsform. En träningsform där man som amatör och vuxen nybörjare kan få vara med på tävlingar såsom tjejmilen. Det handlar inte om att bli bäst i Sverige utan träna för ett mål och utmaning,

Någon idé?
Är i normal fysik. Löpning, ridsport och golf är inte aktuellt då jag prövat sådant förut.
 
Mitt spontana svar är också skidåkning om det finns intresse av att tävla litegrand. Cykling har jag ingen erfarenhet av själv men skulle kunna tänka mig att det passar in på det du beskriver. Orientering kanske om det inte är för mycket löpning.
 
Det är en bra idé, dock kan säsongen bli kort om det blir en varm vinter.
Men det ska jag kolla upp..
Om det finns kortare amatörlopp.
Det finns ju olika i lopp i vasaloppsveckan..

Det finns mängder med lopp. Kontakta din närmaste skidklubb. Finns det inte snö kan du rullskida eller ta en tur till tunneln.
 
Det finns mängder med lopp. Kontakta din närmaste skidklubb. Finns det inte snö kan du rullskida eller ta en tur till tunneln.
Det ska jag kolla.
Man kan ju också kombinera med annan träning under sommarhalvåret, träna kondition och styrka som man har nytta av i skidåkningen
 
Någon idé?
Är i normal fysik. Löpning, ridsport och golf är inte aktuellt då jag prövat sådant förut.
Triathlon?

Har en kompis som börjat träna det och tycker det är otroligt kul och ger betydligt mer än bara löpträningen. Hon går på crawkurser å åker på träningsläger m triathlonförbundet :)

Orienteringen är ju en variant på löpningen också...
 
Mitt spontana svar är också skidåkning om det finns intresse av att tävla litegrand. Cykling har jag ingen erfarenhet av själv men skulle kunna tänka mig att det passar in på det du beskriver. Orientering kanske om det inte är för mycket löpning.
Löpning tycker jag blir lite enahanda men orientering kanske kan vara något. Då är det inte bara löpning,
Att vara ute i skogen är också skönt.
 
Jag gillar att träna. Men behöver ett mål. Det går inte bara gå till gymmet utan jag behöver ett mål, en utmaning och träna inför.

Tex inom löpning så finns Vårruset, Tjejmilen etc.

Nu vill jag pröva på någon ny träningsform. En träningsform där man som amatör och vuxen nybörjare kan få vara med på tävlingar såsom tjejmilen. Det handlar inte om att bli bäst i Sverige utan träna för ett mål och utmaning,

Någon idé?
Är i normal fysik. Löpning, ridsport och golf är inte aktuellt då jag prövat sådant förut.

Obstacle race. Googla på toughest (jag sprang det i våras. Vansinnigt roligt och jobbigt), superior race, tough viking.
 
Tänker också på skidåkning. Finns ju mängder med lopp och med motionsklass:)
Sommaren går ju rullskidor, springa med stavar :) men riktig materialsport :/
 
Jag gillar att träna. Men behöver ett mål. Det går inte bara gå till gymmet utan jag behöver ett mål, en utmaning och träna inför.

Tex inom löpning så finns Vårruset, Tjejmilen etc.

Nu vill jag pröva på någon ny träningsform. En träningsform där man som amatör och vuxen nybörjare kan få vara med på tävlingar såsom tjejmilen. Det handlar inte om att bli bäst i Sverige utan träna för ett mål och utmaning,

Någon idé?
Är i normal fysik. Löpning, ridsport och golf är inte aktuellt då jag prövat sådant förut.

MTB, finns massor med lopp (framförallt inom XC). Tränar hela kroppen och kan göras hur tufft som helst. Det finns färgkodade leder om man föredrar det eller så drar man bara ut på närmsta stig. Vill man ha mer adrenalin än vad XC ger finns trail, enduro och så freeride samt downhill. De två sistnämnda kräver dock banor, dyra cyklar och rejält med utrustning. Jag föredrar själv trail och enduro. Att cykla xc-loop ger mig inget och lopp som cykelvasan är tråkiga med all grus och asfalt.
 
Jag gillar att träna. Men behöver ett mål. Det går inte bara gå till gymmet utan jag behöver ett mål, en utmaning och träna inför.

Tex inom löpning så finns Vårruset, Tjejmilen etc.

Nu vill jag pröva på någon ny träningsform. En träningsform där man som amatör och vuxen nybörjare kan få vara med på tävlingar såsom tjejmilen. Det handlar inte om att bli bäst i Sverige utan träna för ett mål och utmaning,

Någon idé?
Är i normal fysik. Löpning, ridsport och golf är inte aktuellt då jag prövat sådant förut.

Kampsport av något slag?

Vore det inte för att du vill tävla hade jag föreslagit boxning - mycket engagerande som träningsform och om man inte tävlar måste man inte puckla på varandra.
 
Klättring,
dels finns tävlingar,
men framför allt finns det massor med mål att uppnå.
Man har det man gör innan man har klarat alla leder/problem/klippor/stenar...
Också är det så kul att det inte ens känns som träning (förens dagen efter när träningsvärken ger sig tillkänna).
 
Absolut triathlon!! Finns i så många olika distanser och människorna inom sporten är otroligt trevliga och positiva och underbara!!! Det finns en fb-sida som heter triathlontjejer, som jag rekommenderar starkt! Simma, cykla och springa. Allt efter dina egna förutsättningar och med obegränsad möjlighet till framsteg. Satsa på en Sprintdistans till att börja med. Det är en stämning och en glädje på tävlingarna som är underbar. Alla kan vara med - från nybörjare till proffs!
 
Då tipsar jag om friidrott. Där kan man tävla oavsett ålder och talang! Man provar sig fram vilka grenar som passar och så väljer man att tävla i de grenar man har lust med.
Mina döttrar tränar och tävlar, vilket gjort att jag i somras deltog i Veteran-ÖM (Ölandsmästerskapen... En synnerligen liten tävling, men kul var det!) och i längdhopp (hoppade hela 1.99!! :o *pinsamt är bara förnamnet..* :rofl: ) och kula. Och i höstas gjorde jag en Castorama, typ kastmångkamp med kula, spjut, diskus och slägga. Jag har nu lovat att börja träna regelbundet - en gång om året... :laugh:
Det finns friidrottsklubbar överallt i landet. På många platser finns det även permanenta inomhusarenor. Man blir veteran det år man fyller 35, innan dess tävlar man mot "alla vuxna".
Hur gammal är du och var bor du?
 

Liknande trådar

Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 644
Senast: Emelei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp