Dressyren idag

Sv: Dressyren idag

kl

Det händer ibland att jag tittar på program jag inte kan, tex på youtube. Mkt avslöjande! :) "Undras om det där var en ökning?" "Det där måste varit en 15-metersvolt. Väl..?"
 
Sv: Dressyren idag

Problemet där tror jag kan bli att inte alla men en del domare kanske lär ut och förklarar eller hur man nu vill säga på ett sätt som inte klickar. Jag tycker programridningar är TOPPEN, men om någon blåser varje gång du missar en halvhalt eller gör fel tror jag inte så många andra än första ryttaren vill ställa upp.

På något vis känns det ju ändå som om tränarna är dom som måste få sina elever att förstå att de ska rida ihop hästen med väl undersatta bakben m.m., sen tycker jag att det är en självklarhet att man i alla fall FÖRSÖKER få med bakben när man rider program, det gör man ju annars så varför inte då? Och rider man inte ihop hästen och har den väl arbetande - då kommer den ju inte göra några rörelser bra!
Domaren ser ju om man sitter och leker prinsessa på hästen eller faktiskt rider, så mycket cred måste vi ge dom ;)
Men jag förstår hur du menar!
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyren idag

Intressant!

Sitter just och finslipar på min masteruppsats där jag skriver kring ämnet, ska läsa vidare i tråden så fort allt är inskickat.

Em
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp