Bukefalos 28 år!

Vilken storlek?

K

Korsning

Ska köpa täcke, träns till en arab på 155 cm. Ska givetvis prova innan köp, men vill ha lite tips. Täcke 135 cm, träns cob och bett 11,5 cm kan det vara rätt tänkt??? :banana:
 
Täcke 135 låter bra.
Bett är svårt att veta utan att ha sett huvudet, men 11,5 kan vara vettigt kanske..
 
cob tror jag blir bra på träns.135 eller möjligtvis 145 på täcke.Bett är nästintill omöjligt att veta då alla hästar ser olika ut i munnen.
 
Har en arab på 154 och han har 135 i täcke ( prova 145) men då drunknade han. Cob i träns men kan även ha ponny och 11,5 i bettet
 
min pålle som är 150 drar 135 i täcke (skulle drunkna i 145 antagligen), cob i träns/grimma, 9,5 i bett. Så bettet får du nog ta och kolla upp innan du köper ett! Skulle tro 10,5 eller så (halvblodet på 167 cm i mkh jag hade på foder hade 10,5 ett annat lika stort hbl hade 11,5)
 
Har själv en arab på drygt 155 cm. Han har 125 cm i täcke och kan varken ha större eller mindre. När det gäller träns fungerar Cob på allt utom nosgrimma... Så där är det pussla som gäller :)
 
samma här, köpte ett cobträns, remont. allt passade utom nosgrimman som var för kort över nacken :-(
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: sweep
·
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
997
Senast: VincentM
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp