vilken tävlingskavaj?

Har 3 st kavajer, som är ganska olika men ändå väldigt prisvärda enligt mig. Dessa är:
Animo Liguria: Min "dressyrkavaj". Modern i snittet, ser ut som en liten frack. Dressyrmodell.
Animo Link: Min "hoppkavaj". Modern i snittet med glitterdetaljer. Hoppmodell.
Pikeur Diana: Min "gamla klassiker". Klassiskt snitt, lång i modellen. Dressyrmodell.

Har köpt mina för kraftigt rabatterat pris (50-85%), så för mig har de inte varit så dyra. Nypriset är dock ganska högt, åtminstone på de två förstnämnda. Tror inte heller dem finns att få tag på längre, då den förstnämnda (iaf med den färgkombon) är unik, och den andra såldes för ganska många år sedan...
 
Min heter Piaff, vet inte ens om de tillverkas längre. Har funderat lite på om jag skulle ta och köpa mig en ny, men har inte bestämt mig än.
Den var i alla fall prisvärd, då vi köpte den för tror det var ca 500kr, i och för sig begagnad, men föräldrar med inte så stor plånbok klagar inte på det. :angel:
Bästa av allt är att den fortfarande passar och är skön mer än 10 år senare. :p
 
Jag har en från Pfiff som är den mest använda. I garderoben finns också en snygg från Hööks (minns inte namnet på modellen men @Fiorano har tävlat i sin, galet snyggt!) Till våren tänker jag köpa en ny som belöning om jag kommer ner i matchvikt. Har siktet inställt på någon av Spooks modeller.
 
Spooks :love: Har "bara" tre olika modeller, skulle vilja ha en av varje... Mjuka, sköna, stretchiga. Tvättas i maskin och torkar snabbt, strykfria, kan det bli bättre?!:up:
 
Hööks JH tweedkavaj:
11167962_10205610804621341_7797870508067113233_n.jpg


Också från Hööks, köpt beg för 200 pix. Väldigt skön!
11220931_10206438312468520_8731634893015034968_n.jpg


Animo Liguria

10320595_10202915438038861_4139540794328654900_n.jpg
 
Spooks :love: Har "bara" tre olika modeller, skulle vilja ha en av varje... Mjuka, sköna, stretchiga. Tvättas i maskin och torkar snabbt, strykfria, kan det bli bättre?!:up:

Läste det här om kavajerna: "Materialets egenskaper medför att den kan vara känslig vid t ex användning av ytterjackor med kardborre, väst med hårda kanter och sömmar eller liknande över kavajen."
Är det något du märkt av?
 
Läste det här om kavajerna: "Materialets egenskaper medför att den kan vara känslig vid t ex användning av ytterjackor med kardborre, väst med hårda kanter och sömmar eller liknande över kavajen."
Är det något du märkt av?

Nej men jag har sett en som var noppig i nacken av en lapp i säkerhetsvästen.
 
Jag har tre stycken

En svart från hööks, köpt för säkert tio år sedan.

Min älskade Kingsland
istoltrosett.jpg

Färglös häst behövde färgrik tävlingsutstyrsel ;)

En Jacson, svart med bruna kritstreck.
wpid-finatospasktolt.jpg


Jag har som plan att köpa mig en mörkblå kavaj under våren. Vet dock inte alls vilken, men vill ha en som är hyfsat lång modell. Spanar på begagnatmarknaden varje dag o hoppas hitta nån märkesmodell -Animo, Pikeur, Kingsland...
 

Liknande trådar

Utrustning Har ni tips på tävlingskavaj som passar till långa smala ungdomar? Ca 160 cm lång men väldigt nätt i kroppen så de flesta kavajer vi...
Svar
3
· Visningar
564
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är inte alltid nödvändigt att köpa en helt ny tävlingskavaj. Ammi Hedman ger tips på hur du piggar upp en billig kavaj, köpt på...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Gunnar
·
Utrustning Både jag och dottern behöver skor inför vintern i stallet. Vad har ni för tips? Inga muckboots, inga fancy dyra i läder som jag ändå...
Svar
10
· Visningar
828
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp