Vilken textrad är eran favorit?

"What the hell are you standing there for, expecting me to help you when I'm down myself"

Kingdom for a Heart med Sonata Arctica
 
”I take what I'm handed, I break what's demanded
But under the surface I feel berserk as a tightrope walker in a three-ring circus”

Surface Preassure från filmen Enchanto. En rad som har kommit att beskriva vissa stunder i föräldraskapet för mig.
 
En av mina absoluta favorit jul-sånger när jag var liten. Vi hade/har den inspelad på ett gammalt rullband, ljudet är uruselt men känslan densamma. Då tänkte jag inte så mycket på texten. Nu gör jag, den är bitterljuv med många bottnar.

Sjöngs av Frank Sinatra:

Whatever happened to Christmas? It's gone and left no traces,
Whatever happened to the faces or the glow,
Whatever happened to Christmas, to Christmas way of living?
Whatever happened to the giving, the magic in the snow?
Remember the sight and the smell and the sound,
And remember hearing the call,
Remember how love was all around, whatever happened to it all?
Whatever happened to Christmas, bells in the streets were ringing,
Whatever happened to the singing, the songs we used to know.
Whatever happened to this Christmas, and when did it disappeared from view,
Where was I, and whatever happened to you?
Whatever happened to Christmas and you?
 
Går inte att plocka bara en mening från den här låten, för hela versen beskriver så bra hur det är att vara hopplöst förälskad och hur destruktivt det kan vara.

Vem vill ha stolthet, när man kan få den man vill ha?
Vad ska jag med värdighet när jag kan ha det bra?
Integritet, vad har den nånsin gjort för mig?
Och tryggheten byter jag med glädje ut mot dig
Emil Jensen - Så får du mig ändå
 
Time is a train
Makes the future the past
Leaves you standing in the station
Your face pressed up against the glass

Zoo Station
U2
 
För mig är låttexterna viktigare än själva musiken så jag har en mängd olika favoriter för olika sinnesstämmningar och perioder i mitt liv. Ofta lyssnar jag på en och samma låt en massa gånger för att jag gillar en låt eller en textrad istället för att upptäcka ny musik - ens när det gäller samma artist.

Men senaste favorit är väldigt otippad, jag är helt fel målgrupp men "Går det bra, eller går det som vanlig?" från låten "Går det bra" med Hooja har muntrat upp mig sista tiden
" I have a good time making bad decisions" från Bad decisions spelar jag just nu för att motivera att jag imorgon kommer be ett företag laga min dyklampa för orimligt mycket pengar.
 
Well I'll be damned, here comes your ghost again.
Joan Baez, Diamonds and rust.

På förekommen anledning efter att ett pucko som var blockerat bytt mobilnr dyker den här upp i huvudet. :meh:
Åhh Jag måste erkänna att jag fullständigt älskar Judas Priest cover av den, det är en av mina favoritlåtar genom tiderna. Jag har inte klarat av att lyssna på den på ett tag för att den ligger lite för nära just nu.
 
”I take what I'm handed, I break what's demanded
But under the surface I feel berserk as a tightrope walker in a three-ring circus”

Surface Preassure från filmen Enchanto. En rad som har kommit att beskriva vissa stunder i föräldraskapet för mig.
Det var min mest spelade låt på Spotify enligt Wrapped, den är så bra 😍

Min favoritrad är ”Watch as she buckles and bends but never breaks”.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
707
Äldre Det kan väl inte bara vara jag som har vissa speciella låtar som jag relaterar till en viss person eller situation? Är lite nyfiken...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 842
Kropp & Själ En tråd med Dina vackra texter eller Låttexter som Du tycker är vackra och har en mening. Texterna kan vara författade utav dig själv...
2
Svar
23
· Visningar
3 344
Senast: zanque
·
Övr. Hund http://www.dogster.com/lifestyle/10-naughtiest-dog-breeds Vad säger ni om det? What Are the Characteristics of a Naughty Dog...
Svar
8
· Visningar
1 784
Senast: Sparkling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp