Vilken transport - Boj el Star?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tant C
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 3 268
Sv: Vilken transport - Boj el Star?

En kompis till mig har ett Ringo Star släp, hon har haft det i ca 1 år och den har redan blivit "sned" i lemmen. Jag tycker det är stort och rymligt, men ganska tungt och klumpigt.
Har själv ett Blomertsläp och tycker att det är ett mycket mera prisvärt släp! För samma pengar som du får ge för ett Ringo Star får du en mycket finare Blomert. Tycker jag :) Men smaken är ju som baken.

VEM sa detta?? En konkurrent...?

Känner många som har Startrailer och är jättenöjda!

Har själv ett star fast en safir.. e nöjd med de.. e dock väldigt tungt och tar ibland lite väl mkt vind tycker jag.. men jag har en kompis som köpte en Ringo Star. tror de va första årsgång där de tydligen hade jätte problemen med att de läckte in vatten i sadelkammaren. men hon fick byta de mot en 3000 istället.

Om Ringo har sadelkammardörrarna åt samma håll som XR300, vilket jag antar att de har, så kommer du att reta dej på dem för de går åt fel håll. Du måste springa runt dem för att öppna dem för de öppnas bakåt. Låter väl inte så irriterande, men jag lovar att det är det i längden.
Sen är låskonstruktionen på kammardörrarna inte lika bra som på Boj. Det är de små detaljerna som gör det, som alltid. Jag hade Star förut och har Boj nu, och jag är klart mer nöjd med detta släpet. Dessutom går det fantastiskt bra på vägen.
Jag tycker också bättre om Bojs golv än Stars matta. Boj-golv finns det lagningssats till om det skulle gå sönder, en Star får du byta matta på, och det är svårare att hålla spåren i matten rena.

:banana: :banana: Det är klart, det är klart, det är klart! JIPPIIIIII!!!!!!!!!!!!!! :banana: :banana:

Jag har alltså äntligen gjort slag i saken och efter att ha studerat allt MYCKET noggrannt beställt en BOJ med ALL extra utrustning som finns!!!

Förutom standardutrustningen så kommer den att ha dubbdäck (givetvis), 2 skötardörrar som är delade så att man kan ha luckan upptill öppen, dörrar bak istället för bommar, delad frambom, krubbor, säkerhetsnät för hyllan fram osv, osv. Dessutom så får jag 2 st "Boj-täcken" på köpet!

Det som vann i längden var nog den "äkta boogien" som bara Boj och Ume har. Hjulen sitter på två axlar så om man kör på en ojämn väg eller genom gupp osv, så rör sig inte transporten alls. Alla andra släp har tandem axlar vilket innebär att om du åker över ett gupp med ett hjulpar, hänger det andra i luften... Det andra var säkerheten - man fäller frambommarna (om en häst går över bommen) utifrån på ett mycket enkelt sätt!

Bara 4 veckor att vänta.... Usch va lång tid!

Bravo_S_2005.jpg

BOJ BOJ BOJ säkerhetsmässigt är boj bättre,aluminium golv, dörrar bak, panikbommar mm. Jag vet inte om det är så, men jag tycker att star trailer känns "plastig"..:confused: men eftersom jag aldrig har haft en själv så kan jag ju inte säga att det är så..men det var mitt första intryck.

Tant C skrev:
Nu har jag huvudbry och behöver HJÄLP!!!

Gillar Bojs "målade" matta som INTE är refflad, men har hört att den kan bukta sig och bli riktigt jobbig..

HJÄLP MIG! Det är en DJUNGEL!!

gjutet gummigolv är mycket bra alternativ men det har varit mycket problem med att det lossar från underlaget dom lägger alldeles för tunt med gummi. Att lägga under 15 mm är inte att rekomendera ta hellre en limmad matta !!
har du en förtunn beläggning så går kraften från hoven ner och orsakar friktion mellan underlaget och gummit det lossnar alugolv är känsliga vid läggning och kräver mycket nogrant förarbete och primer för god vidhäftning kanten mot väggen måste förseglas med latexfog
Boj kan lägga din tjocklek om du propsar men säger dom annat är det bara skitsnack dock kostar det lite mer

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka