Vilken transport??

Rotterö

Trådstartare
Om ni skulle köpa en transport i dag vilken vagn skulle ni köpa.

Vad gillar ni
Böckmann , Christ ,Cheval ,Henra. De har bra priser .

Sv: Vilken transport??

Jag har en Henra Grand Chevalier som jag är jättenöjd med! Ligger som en smäck efter vägen, och det är bra med plats i både hästdelen och sadelkammaren.

Jag har en Ifor Williams och jag skulle aldrig byta bort den! :love: Den är väldigt funktionell, genomtänkt och lättarbetad! Och hästen står väldigt stabilt i den.

har testat christ men jag tycker de är lite svåra att backa med. de är lixom ivägen på nått vänster.. köpte en demotrailer från Rice och är supernöjd. enkel, billig (nåja, billigare än vanligt), bra garanti och jättebra service och bemötande av personalen.. :bow: böckman kan krångla lite när man ska fälla upp bakluckan.. men men, vem vet, jag kan ha haft otur..:p

Alazan skrev:
Jag har en Ifor Williams och jag skulle aldrig byta bort den! :love: Den är väldigt funktionell, genomtänkt och lättarbetad! Och hästen står väldigt stabilt i den.

Håller med om ovanstående. Funktion före form, rätt material på rätt plats och ett oslagbart pris.

Har en böckmann classic den är underbar :love: Så otrligt lätt att dra och jätte rymlig. Helt klart värd pengarna

*kl?*

Jag skulle köpa en Bojvagn..
Med riktig boggie, Dubbla skötardörrar och dörrar bakom hästen..
Ev. med sadelkammare och förråd. :):)
Men.. pengar oxå...

Diggar boj dock. Går stadigt som tusan.. Har en enaxlad gammal Boj stabilo nu. Håller på och tar BE-kort. Uppkörning om en vecka, sen ska jag vinna en miljon på lotto och köpa ny bil och transport! *nicka övertygande*

Om jag skulle köpa ny transport idag (och jag inte behövde tänka på finanserna) skulle det utan tvekan bli en Rice Beaufort! :love: Den har de detaljer, konstruktion och säkerhet jag vill ha.
När jag skulle köpa en transport föll valet på Christ och det ångrar jag inte även om den saknar viss utrustning som Ricen har, samt att kvalitetskänslan i Rice är sju gånger större....

//Alice

Jag ska köpa en Böckmann. Har inte bestämd vilken modell än, men det blir Classic, Comfort eller Champion.

alice skrev:
Om jag skulle köpa ny transport idag (och jag inte behövde tänka på finanserna) skulle det utan tvekan bli en Rice Beaufort! :love: Den har de detaljer, konstruktion och säkerhet jag vill ha.
När jag skulle köpa en transport föll valet på Christ och det ångrar jag inte även om den saknar viss utrustning som Ricen har, samt att kvalitetskänslan i Rice är sju gånger större....

//Alice

Vad saknar du i Christen? Jag är grymt sugen på en nämligen :o

Jane_Done skrev:
Vad saknar du i Christen? Jag är grymt sugen på en nämligen :o
Taklucka (ventilationen är det inte något fel på alls, men jag kommer ev att behöva täcka för fönstren pga rädd häst coh då vill jag ha extra luftintag ;) ) , fronturlast och kompositgolv (men jag tror att alugolv finns som tillval på christ).
Men det är en grymt bra transport som jag är skitnöjd med! Ett tips dock är att välja en ljus färg på coaten, pga att den mörka blir lätt repig. Minsta lilla syns! Jag valde "tyvärr" svartblå....Snyggt, men opraktist!

//Alice

Okej, takluckan finns ju som tillval och även alugolv.

Fronturlastning vill inte jag ha så det är okej för mig. Mörkblå ja... eftersom jag har ägt en svart bil så väljer jag ljusa transporter.:crazy:

Hrm, får nog sälja en njure tror jag och köpa ett nytt släp.

Jane_Done skrev:
Okej, takluckan finns ju som tillval och även alugolv.

Fronturlastning vill inte jag ha så det är okej för mig. Mörkblå ja... eftersom jag har ägt en svart bil så väljer jag ljusa transporter.:crazy:

Hrm, får nog sälja en njure tror jag och köpa ett nytt släp.
Jaha, det missade jag vid beställningen....Aja, sånt som händer!

Mina föräldrar har ägt en mörkblå bil, vi har ägt en svart och ÄNDÅ går jag och beställer en svartblå... :o Skulle tagit den gula istället....

//Alice

Jag har kollat på christ carat den gillar jag .

Jag använder inte vagnen så mycket . Så jag behöver ingen lyx.
Boy är så tung med boggi och dyr. Annars gillar jag den.
Jag vill ha en boggi som väger 1450. Så den får lasta bra. Och priset får inte vara för dyrt.

Rotterö skrev:
Jag har kollat på christ carat den gillar jag .

Jag använder inte vagnen så mycket . Så jag behöver ingen lyx.
Boy är så tung med boggi och dyr. Annars gillar jag den.
Jag vill ha en boggi som väger 1450. Så den får lasta bra. Och priset får inte vara för dyrt.
Boj Bravo 216 (dvs utan sadelkammare) har lägre tjänstevikt än Christ Carat. Kolla på resp. firmas hemsidor så ser du det.

Rotterö skrev:
Om ni skulle köpa en transport i dag vilken vagn skulle ni köpa.
Tja, om pengarna inte spelade någon roll skulle jag köpa ett Boj Classic med kombiramp. Fautras verkar väldigt bra också, men de har för hög tjänstevikt för att de ska vara lätta att dra med min bil.

Totalvikten får inte vara mer än 1450kg och får inte vara lägre. För att få lasta min häst. och dra med B kort.
Vi drar nu med 50 kg förmycke. Har en på 1500 kg.
Boy väger mycke och är dyra. Men fina

Liknande trådar

Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 179
Senast: MiniLi
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
402
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
402
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka