Vilken transport??

Sv: Vilken transport??

Jamen, det beror ju på vilken totalvikt du registrerar släpet på. Alltså kan vilket släp som helst registreras som 1450 kg om det är rätt konstruerat och rätt utrustat avseende däck, kulhandske m.m. Om man jämför tjänstevikterna = vad bara släpen väger själva så är det Boj-släp som motsvarar Christ Carat i utförande (bortsett från materialval t ex) alltså lite lättare. Det gäller att hålla isär tjänstevikt och totalvikt.

Vi har aldrig varit missnöjda med de två Böckmann-vagnarna vi har haft hittills. Helt suveräna, mycket plats och går inte sönder.

Hade man pengarna så skulle jag vilja ha ett Umesläp i modell B50, fast mitt släp är fint de med... har ett umesläp från 2003 i modell B35 :)

Utan tvekan ännu ett Henrasläp. Jag älskar dem, och det gör mina hästar också.

Vi har en Star Trailer och den är super! Extra hög och bred, stor och ljus:d Och framförallt gillar hästarna att åka i den och det är ju viktigaste!:idea:

Alazan skrev:
Jag har en Ifor Williams och jag skulle aldrig byta bort den! :love: Den är väldigt funktionell, genomtänkt och lättarbetad! Och hästen står väldigt stabilt i den.

Håller med helt!!!:love: Det finns ingen mer lätthanterad vagn!! Och alla mina hästar står stabilt i dem och de går väldigt lätt in i dem:banana:

Jag köpte en Henra Amazone Comfort enhästars förra helgen.
Valde mellan den och Ifor men det blev Herna pga bra pris, fick extra rabatt, och för att de finns i Sthlm.

Har också en Star Trailer mod Ringo Star. Helt suverän. Extra bred så även ponnyn som vill åka brett godkänner att åka med en annan häst. Stor och rymlig sadelkammare. Även plats att ta med foder när man ska tävla en hel helg m två hästar. Skulle aldrig byta. Dessutom tycker jag att den är snygg...

Jag fick besked i från boy i dag
64900 inklusivenoms
Så får du ett boy släp 1450 kg utan sadel kammare. men boggi.
Nu skall jag kolla inn de andra.
Christ 58 000 med sadelkammare boggi.

Vad kostar bökmann
Jag har is i magen väntar till mässan i gbg och kollar inn de där.'
Vad betalade ni för era vagnar. Jag vill inte ge hur mycke som helst. Men vill ha en bra vagn.

Vet inte om du frågade alla,

men jag betalade 94.000 för mitt Henra Contessa XL,
då är det sommar + vinterdäck och lite sånt som tillhör...

Dock har Henra mkt billigare modeller också, ner till typ
50 000 kronor. Kolla på www.henra.se ;).

*jag, den levande reklampelaren*
:angel:

Jag köpte en ATEC olympialine nu i veckan. Har inte fått hem den än (väntar med spänning till på måndag) men är jättenöjd med mitt val.
Jag hade Henra som andrahandsval och har även kikat på Ifor

Rotterö skrev:
Totalvikten får inte vara mer än 1450kg och får inte vara lägre. För att få lasta min häst. och dra med B kort.
Vi drar nu med 50 kg förmycke. Har en på 1500 kg.
Boy väger mycke och är dyra. Men fina

Boj väger inte alls mycket - tvärtom! Min boggi med extra tjock gummibeläggning på golvet väger bara 730 kg. Aluminiumgolv saml aluminiumram ger låg och fin vikt (som stämmer, jag har provvägt!).

Nu slipper vi snart detta med alla vikter . Det blir snart ändring i lagen. Stod i tidningen i går.
Då kan man gå på vad bilen får dra.
V70 f¨r dra i pappren 1800 kg.
Det blir bra.

Jag skall kolla in de olika vagnarna. Gillar boy
Något dyrare än de andra. Christ mm

Köpte en Christ Comet Alu i höstas som jag är jättenöjd med. Stadig och tålig, vilket jag kräver med min 900kg häst..

Liknande trådar

Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 179
Senast: MiniLi
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
402
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur