Vilken typ och storlek på ponny ska vi välja?

Sv: Vilken typ och storlek på ponny ska vi välja?

Tycker du resonerar väldigt sunt :bow: Varför kan du inte köpa en äldre ponny än 15år? jag skulle satsat på en b-ponny, en äldre och ruttinerad sådan eftersom hon är lite osäker. om du köper en b-ponny så kanske hon bara kan ha den i 3år så då spelar det väl ingen roll om hästen är 17år då ni köper den? Vet ett flertal ponnier som är långt upp i åren, skulle också se det som ett säkrare kort att köpa en äldra häst som visat sig vara frisk i massor med år, då är det ävl större chans att ponnyn fortsätter hålla i fler år framöver.

Jag tycker faksist att man måste räkna med att barnen växer ur ponnyn, om flickan sen kanske inte vill sälja ponnyn så kanske hon vill börja köra istället? eller om hon vill fortsätta rida så är det ju "bara" att skaffa en ny... det skadar ju inte att kolla på små smäckra c-ponnier också, men satsa på en b-ponny i första hand som flickan klarar av! Lycka till!
 
Sv: Vilken typ och storlek på ponny ska vi välja?

Jag tycker nog ändå en islandshäst skulle vara perfekt för henne!!
De sägs ha ett bra syke och om ni köper nån lite äldre så borde det gå jättebra(alla behöver dock inte vara lugna men det finns gott om de lugna) Plus att de kan vara runt 130 i mkh så det borde vara perfekt för henne och ifall hon nån gång inte skulle kunna rida den så kan ju ni göra det:) De är inte så stora och oftast lugnt syke det finns islandshästar som rids som vanliga hästar så hon behöver inte kunna tölt och pass:banana:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 907
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 113
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 262
Senast: WBanna
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 915
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp