Vilken vinterjacka kommer ni ha vinter?

Jag gillar att rida i min Uhip-jacka med tillhörande kjol om det är kallt. Kjolen har jag mest vid lugnare ridning och när jag skrittar fram då jag tycker att den flaxar när jag rider fort trots bensnörena. Har långa chaps som är underbara att rida i när det är kallt.

Jag kör med min gamla vinterjacka. Den är liten sliten så den funkar bra i stallet. Varm och skön och tål en del väta.

Jag har en väst som är väldigt fluffig och skön som jag brukar ha när jag rider i ridhuset när det är kallt, tror den är från EquiThéme. Nu har jag även köpt en jacka som går halvvägs till knäna, med bra sprund bak som man kan dra upp dragkedjan framtill också, den tänkte jag ha när jag skrittar till ridhuset t.ex. Den är från Kerbl, Covalliero.

Jag har min parkas från Mountain Horse, som jag haft i ett par år. Kompletterar under med så mkt tröjor som behövs... :D

Hej!
Vill ha tips på snygga vinterjackor som är bekväma och snygga att rida i. Vilken vinterjacka rider du i vinter???
ingen jacka alls, utan hööks overall är det som gäller.
Gillar inte glappet de blir baktill där kall luft sipprar in när man har jacka.

Overallen är så skön att man vill knappt kliva ur den sen hahah

Jag kommer att använda min Kyra K Edinburgh vinterjacka som är ca 13 år gammal ;) Löv it!

Sen har jag en grön Irländsk märkesjacka jag "ärvt".

En Spooks Greta :love:
4A60C684-D8C0-4EAC-B95F-C78245D6BF48-262-000000D1717C05C3_zps450679e3.jpg

9658BDDA-5FE8-4470-BDD7-553152F886A1_zpspw3ba3wt.jpg

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
258
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: AlinaT
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 299
Senast: Silje
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka