Vilket är bäst munkpeppar eller magnesium

Pricken2004

Trådstartare
Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men frågan är då vilket är bäst? Det vi vill få fram är en ”lugnande” effekt! Tack på förhand ☺️
 
För att magnesium skall ge effekt behöver magnesiumbrist påvisas. Annars har magnesiumöverskott tyvärr samma symptom som magnesiumbrist.

Munkpeppar funkar ffa vid problem baserat på hormoner.
 
Inget av det är lugnande direkt. Men en del upplever att hästarna blir mindre spända om man korrigerar en magnesiumbrist eller korrigerar kvoten mot kalcium.

Munkpeppar ges vid brunstrelaterade problem.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
565
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
622
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej alla kloka och erfarna hästägare! Berätta allt ni vet om vinterbete! Hur mycket energi, protein och mineraler? Till vilka...
2
Svar
22
· Visningar
2 112
Senast: Ise
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
650
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp