Vilket bett ska jag välja?

Jag har ett tredelat smalt bett i stl 11,5 om du skulle vilja låna innan du köper?
 
Antingen om du har möjlighet att komma till LRK en helg, eller om jag kör ut till björsbyn (det är där du står va?)
 
Jag kan ju komma till hertsön då, du är bara i Lule på helgerna?
 
Håller med övriga, prova ett mindre bett, 11,5 kanske, ett lite smalare tredelat och se hur det funkar. Annars kanske en pelhamstång fungerar de gånger då du behöver ha bättre kontroll över framändan - jag har ingen erfarenhet alls av sådana men till vardags tycker jag helt klart att tredelade smala bett är trevligast.
 
Hej!
Måste bara höra med er här lite om det är någon som har erfarenhet av bett som även trycker på nosryggen vid tygeltag, så kallat kombinationsbett. Har en häst som är mycket stark vid hoppning och hade funderingar på att pröva ett sådant så man slipper ta allt i munnen. Då hon är en känslig dam tänkte jag ha ett "vanligt" gummi bett i munnen och sedan trycket mot nosen. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa bett???
:confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 049
Senast: tuaphua
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
7
· Visningar
234
Senast: Takire
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 540
Senast: tuaphua
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp