Vilket f-bolag?

Sv: Vilket f-bolag?

Jag kan bara hålla med! Höga premier och fina lovord om att hästarna är försäkrade för det man ber om men när man sedan har behövt hjälp, då har man inte fått någon.

Agria är inget bra bolag. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka det.

Jag ska byta till IF i september. Då går min försäkring hos Agria ut. Det ska firas med tårta. Det ska bli så förbannat skönt och slippa dom.. :devil:

IF är bra där har vi alla våra försäkring men tyvärr hann Ville bli lite gammal.

Hade iof fått försäkra min gameldam i vanlig A1 om jag velat men valde avelsförsäkring.
Det skadar ju iof inte att ringa o fråga iaf.

Fast TS häst är ju redan 16 år.

Försäkring eller förbättring av försäkring enligt A.1, A.3, A.4
eller A.8 tecknas för häst som uppnått två dagars ålder och
fram till att hästen blir 16 år. Försäkring enligt A.6 kan tecknas
tidigast från tre års ålder och fram till att hästen blir 16
år för dräktigt sto som fortsatt skall användas i regelbunden
avel. För hingst gäller att den skall vara godkänd för avel
av rasnämnd.

Nu kan jag missat nåt av alla villkor hos bolagena, men jag kan inte se att det finns annat bolag än just Folksam och Agria som tar hästar över 16, förutsatt dom är rätt ras då. Men visst kan man ringa och fråga och även förhandla..sånt kan funka med.

Ja han är en vallack så en avelsförsäkring kan jag inte ta. :D Han fyllde 16 den 10/5 så det är ett tag sedan.
Försökt få tag i Folksam och ska bli uppringd av dem tydligen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 511
Senast: Edla
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan... 2
Svar
35
· Visningar
6 359
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 971
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 466
Senast: lillkillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka